Fondul de investitii de stat malaezian Khazanah Nasional, actionarul majoritar al companiei aeriene, a anuntat vineri ca va demara un program de restructurare in valoare de aproximativ 1,9 miliarde de dolari pentru a reduce costurile si a ajuta compania sa revina pe profit in urmatorii trei ani, scrie Mediafax.

Pe langa concedierile masive, care vor reduce personalul companiei cu aproape o treime, de la 20.000 de angajati in prezent, Malaysia Airlines va angaja si un nou director general si isi va "rationaliza" numarul de zboruri, potrivit directorului general al fondului, Azman Mokhtar. El a mentionat ca Malaysia Airlines isi va pastra denumirea, in ciuda faptului ca numele companiei este asociat cu cele doua tragedii petrecute in prima jumatate a anului.

"Mixul de masuri anuntate astazi va ajuta operatorul aerian national sa revina pe crestere," a spus Azman. Analistii apreciaza insa ca declaratiile lui Azman sunt optimiste si ca noile investitii anuntate nu vor fi suficiente ca sa salveze compania. Malaysia Airlines incearca sa limiteze pierderile si sa isi repare imaginea dupa ce o aeronava a companiei a fost doborata in Ucraina, in luna iulie, eveniment produs dupa disparitia de pe radare a unui alt avion, care zbura pe ruta Kuala Lumpur-Beijing, in martie. Chiar si inainte de aceste evenimente, compania se confrunta cu cresterea concurentei si a costurilor de operare. Operatorul de transport aerian a raportat joi pierderi pentru cel de-al saselea trimestru consecutiv, din cauza scaderilor veniturilor din vanzarea biletelor.

Malaysia Airlines cheltuie 2 MIL. dolari pe zi de cand avioanele sunt goale. Ce sanse are Malaysia Airlines sa supravietuiasca? Malaysia Airlines, companie aeriana infiintata in 1947, se lupta cu datorii de 1,3 miliarde de dolari acumulate in ultimii trei ani.

Cu avioanele goale, Malaysia Airlines cheltuie 2 MIL. dolari pe zi

Cu avioanele goale, Malaysia Airlines cheltuie 2 MIL. dolari pe zi