Litoralul romanesc a devenit in 2014 mai scump decat cel spaniol sau turcesc, dupa ce cu doi ani in urma era devansat doar de cel bulgaresc intr-un top al celor mai ieftine litoraluri, reiese dintr-un studiu al FPTR, care analizeaza costurile cosurilor de vacanta din mai multe destinatii de vara.

"Cresterea taxelor, a pretului combustibilului, gazelor si energiei, dar si lipsa masurilor de sustinere a turismului au facut ca in Romania valoarea cosului de vacanta sa creasca. Romania este o destinatie turistica de litoral cu preturi medii de vacanta, aflata intr-un top al celor mai ieftine destinatii de acest fel din Europa pe locul patru, in urma competitorilor Bulgaria, Spania si Turcia, dar inaintea Greciei, Croatiei si Frantei", se arata intr-un comunicat al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc.

Romania a coborat cu doua pozitii in clasament, fata de 2012, cand ocupa locul doi. Potrivit ultimului studiu al Postei Britanice (Post Office) privind cosul de vacanta, in care sunt monitorizate preturile a opt produse alimentare si nealimentare de uz comun in 40 de destinatii de vacanta, dar printre care nu se afla si Romania, cele mai ieftine destinatii de vara din Europa sunt Bulgaria, Spania si Turcia.

Dupa calculele Federatiei Patronatelor in Turismul Romanesc (FPTR), Romania ocupa locul patru, in urma celor trei tari, cu un cos mediu de vacanta de 41,3 euro. Patronatul a luat in calcul statiunea Neptun, recunoscuta pentru preturile mici. Daca s-ar fi calculat preturile din Mamaia, este posibil ca litoralul romanesc sa fie mai scump chiar si decat unele destinatii considerate de lux.

Cosul de vacanta analizat include o masa pentru doi adulti (trei feluri de macare si o sticla de vin local), un pahar de vin, un pachet de tigari Marlboro Lights, o sticla de bere locala, o apa minerala de 1,5 litri, o ceasca de cafea servita la o cafenea si o sticla de Coca-Cola si o crema de protectie solara cu factor 15).

In urma analizei acestor date s-a constat ca Bulgaria este cea mai ieftina destinatie, potentialii turisti suportand un cost total al cosului de vacanta zilnic de 38,46 de euro, iar la polul opus considerata drept cea mai scumpa destinatie de petrecere a vacantei este Italia (statiunea Sorrento), unde turistii vor cheltui 80,89 de euro pentru aceleasi bunuri si servicii, scrie Mediafax.

"In aceste conditii, Romania, ca destinatie turistica poate fi considerata in continuare un chilipir pentru turistii straini, unde aceleasi produse costa 41,31 de euro, insemnand o economie de 7,06 euro fata de urmatoarea clasata, Grecia. Tinand cont de aceste aspecte, putem spune ca nu preturile sunt cele care impiedica turistii straini sa vina in Romania, ci faptul ca nu se stie ca tara noastra este o destinatie ieftina de petrecere a concediilor", se arata in comunicatul FPTR.

Cosul de vacanta in Spania ajunge la 39,14 euro, in Turcia, la 40,87 euro, in Croatia, la 62,78 euro, in Franta, la 63,97 euro, iar in Egipt, la 72,42 euro. Potrivit reprezentantilor FPTR, chiar daca pentru turistii straini petrecerea vacantei in Romania ar putea fi un chilipir, pentru majoritatea romanilor vacanta in propria tara ramane un lux, din cauza puterii scazute de cumparare.

Cei 1,71 milioane de turistri straini care au vizitat anul trecut Romania, majoritatea in interes de afaceri, au cheltuit 4,79 miliarde lei (1,08 mld.euro), cea mai mare pondere fiind detinuta de sumele alocate pentru cazare, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS).

Datele Eurostat arata ca desi numarul de nopti petrecute de turistii straini in structurile de cazare din Romania a crescut anul trecut cu 5,1% turismul romanesc este in continuare cu mult in urma statelor vecine, mai putin de una din cinci innoptari revenind vizitatorilor din afara tarii. Turistii straini au petrecut anul trecut in Romania 3,5 milioane de nopti, printre cele mai scazute niveluri din UE, de peste patru ori sub rezultatele Ungariei sau Bulgariei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri