La inaugurarea pistei au fost prezenti, pe langa ministrul Transporturilor, Ioan Rus, si ministrul Economiei, Constantin Nita, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Brasov, Aristotel Cancescu, precum si consilieri si parlamentari din Brasov si judetele vecine. Presedintele Consiliului Judetean Brasov, Aristotel Cancescu, a precizat ca pentru realizarea pistei, care are o lungime de 2.850 metri si o latime de 45 de metri, a fost nevoie de 16 milioane de euro, suma alocata din bugetul Consiliului Judetean, insa pana in prezent s-au cheltuit, in total, 30 de milioane de euro pentru lucrarile executate si ca meritul pentru aceasta este al Consiliului Judetean Brasov si nu al Guvernului prezent sau trecut, potrivit Mediafax.

”Faptul ca inauguram aceasta pista nu este nici meritului domnului Victor Ponta, nici a lui Klaus Iohannis, nici a domnului Boc sau a doamnei Udrea. Este meritul Consiliului Judetean si a consilierilor din toate formatiunile politice“, a afirmat Cancescu. El a mai spus ca fara sprijin din partea Guvernului constructia aeroportului nu poate fi terminata.

”Pe mine m-ar bucura daca am avea un ajutor financiar, pentru ca fara un sprijin financiar nu-l putem finaliza. Avem bani pentru caile de rulare, pentru balizaj, pe care le vom finaliza anul viitor. Pana acum am cheltuit sub 30 de milioane de euro, dar ar mai trebui inca pe atat sa finalizam acest aeroport“, a spus presedintele CJ Brasov. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, l-a asigurat pe presedintele CJ Brasov ca, daca Consiliul Judetean nu va avea resurse sa finalizeze lucrarile, va propune un proiect de lege prin care sa fie transferate o parte din lucrari in administrarea Ministerului Transporturilor, iar aeroportul de la Ghimbav sa devina ”un aeroport de rezerva“ al celui din Otopeni.

”Tinand cont de diferenta de clima permanenta si conditiile meteo de pe aeroportul Otopeni, aeroportul de la Brasov se poate transforma intr-unul de rezerva al Otopeniului. Prin urmare, ar trebui sa finantam de la Guvern alte lucrari necesare pentru acest aeroport, pentru ca ar fi pacat sa lasi pista sa se distruga“, a spus ministrul Rus. El a atras atentia ca este inca mult de lucru pana la finalizarea aeroportului, spunand ca este foarte bine ca nu a fost taiata o panglica.

”Aici mai este mult de lucru. Am facut o pista doar si foarte bine ca nu am taiat o panglica, pentru ca ne faceam de ras. De acum, trebuie sa stam cu picioarele in apa rece putin, sa gasim solutia optima ca sa mergem cu viteza mai mare mai departe“, a afirmat ministrul Transporturilor. Rus a mai spus ca o sa faca eforturi ca investitia sa fie dusa pana la capat, astfel incat de-a lungul pistei sa nu fie facut ”depozit de lazi de cartofi”.

Citeste si:

La randul sau, ministrul Economiei, Constatin Nita, a precizat ca Guvernul ar trebui sa se implice mai mult in finalizarea proiectului de la Brasov si ca terenul pe care se va construi aeroportul ar tebui trecut in administrarea Ministerului Transporturilor. ”Terenul pe care se construieste aeroportul ar trebui sa treaca de la Ministerul Cercetarii, unde se afla in prezent, la Ministerul Transporturilor, avand in vedere ca astfel dam posibilitatea Guvernului sa se implice in finantarea lucrarilor. Cred ca Guvernul trebuie sa se implice in acest obiectiv si voi face tot ce imi sta in putinta ca acest lucru sa se intample in conditii perfect legale“, a spus ministrul Economiei.

Dupa inaugurare, de pe pista aeroportului a decolat un avion usor cu patru locuri, la bordul caruia au fost invitati, pe rand, cei care au dorit sa testeze pista. Lucrarile la pista aeroportului au inceput in aprilie 2013, cu aducerea la nivel a terenului pe care va fi amenajat aeroportul. Desi ar fi trebuit ca pista sa fie complet finalizata la 1 decembrie 2013, in noiembrie lucrarile au fost oprite din cauza temperaturilor scazute, iar santierul a intrat in conservare, fiind reluate in martie 2014.

Viitorul Aeroport Brasov, magnet pentru companii

Viitorul Aeroport Brasov, magnet pentru companii

In cea de-a doua etapa de realizare a Aeroportului International Brasov-Ghimbav vor fi achizitionate, prin licitatie, lucrarile de proiectare si de executie a restului suprafetelor de rulare, a retelei de canalizare pluviala, a instalatiei de balizaj, a instalatiilor electrice, a marcajelor. Urmeaza licitatia pentru turnul de control, construirea cladirii energetice, a remizei pentru pompieri, a statiei de epurare monobloc, a drumului de acces, a drumului perimetral, a canalului pluvial deschis si a retelei din incinta aeroporului, a cabinei control acces si, in final, a terminalului modular de calatori.

La licitatia pentru faza a doua a aeroportului de la Ghimbav, s-au inscris, pana la sfarsitul lunii august trei firme - Consal SA Brasov, Nicolaj SRL (firma cu capital italian) si asocierea dintre Morani Zarnesti si SC Aero Project Bucuresti. Valoarea totala estimata a acestor lucrari este de 28.661.780 de lei (peste 6 milioane de euro), fara TVA.