"La Tarom e pace. Chiar daca nu si-o doresc unii, totusi e pace. Parerea mea este ca Tarom trebuie sa-si continue activitatea, si pilotii, si insotitorii, si ceilalti, trebuie sa munceasca pentru ca Tarom sa ramana una dintre cele mai importante companii din Europa. Tin foarte mult la Tarom si imi doresc ca Tarom sa existe", a declarat Dragos Titea, secretar de stat la Transporturi, la conferinta Mediafax Talks about Aviation 2, raspunzand unei intrebari.

Oficialul a adaugat ca in acest moment nu este greva la Tarom si nu crede ca acest lucru se va intampla.
"Am discutat saptamani la rand impreuna cu ei (cu membrii sindicatului, n.r.) si cred ca deschiderea din partea noastra, a ministerului, a fost cea mai mare", a adaugat oficialul, potrivit Mediafax.

Conducerea Tarom a anuntat, tot joi, ca poarta negocieri cu reprezentantii sindicatelor pentru elaborarea unor acorduri care vor tine cont atat de cererile sindicale, cat si de prevederile legale si bugetul companiei, si arata ca va relua discutiile pentru un nou contract colectiv de munca.

TAROM pregateste un nou contract colectiv de munca

"TAROM precizeaza ca in acest moment compania, impreuna cu reprezentantii sindicatelor, poarta negocieri si lucreaza impreuna pentru elaborarea unor acorduri pentru favorizarea ambelor parti (...) Concomitent cu semnarea acestor acorduri, conducerea companiei va intreprinde toate demersurile legale pentru reluarea procesului de negociere a unui nou contract colectiv de munca", se arata intr-un comunicat al companiei.

Prezenta la eveniment, Silvia Columb, directorul comercial al Tarom, a afirmat ca in prezent sunt in derulare discutii cu sindicatele, iar unele revedincari ale angajatilor nu au putut fi solutionate de conducerea companiei, avand in vedere situatia financiara a Tarom.

"Nu am cedat inca sperantei ca negocierile vor ajunge la un bun sfarsit si ca in final toata lumea va intelege ca atat timp cat compania are inca pierderi, nu putem sa facem majorari salariale, nu putem sa acordam toate drepturile pe care personalul navigant le cere. Negociem, discutam, cel putin in acest moment nu se pune problema unei greve, chiar daca a fost o atentionare a sindicatului personalului navigant, a fost o notificare. Atat timp cat exista negocieri, speranta ramane ca nu vom ajunge la un conflict. Pentru situatia din Romania, un conflict poate sa se declanseze numai cu un anume timp inainte. In situatia in care vom sti, va fi conflict, va vom anunta dinainte, cursele vor fi protejate asa cum se va putea, dar nici intr-un caz nu este vorba de saptamana asta, de luni, de marti", a spus Silvia Columb, director comercial al Tarom.

Citeste si:

Sindicatul personalului navigant a anuntat ca isi rezerva dreptul la "actiuni sindicale", daca revendicarile nu vor fi solutionare, a precizat Columb. Mai multe curse Tarom au fost anulate sau intarziate la mijlocul lunii septembrie din cauza unor actiuni spontane din partea unor piloti si ai unor insotitori de zbor.

Surse din randul pilotilor au declarat atunci ca protestul a fost declansat din cauza nemultumirilor privind salariile si noul contract colectiv de munca - inregistrat fara sa se tina cont de revendicarile lor -, dar si pe fondul unora privind managementul companiei.

Potrivit surselor, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar si de alte doua sindicate mai mici pentru a putea inregistra la ITM noul contract colectiv de munca, fara a lua in calcul cerintele pilotilor. Ministrul Transporturilor Ioan Rus a declarat la 23 septembrie ca discutiile dintre reprezentantii institutiei si sindicatele Tarom s-au incheiat cu perspectiva unei rezolvari favorabile a problemelor, precizand ca anumite solicitari vor fi solutionate in 2015.

"Sunt inca cateva probleme in litigiu, la care compania nu are solutii imediate, dar in acelasi timp exista foarte multa rationalitate din partea managementului si a salariatilor, astfel incat unele lucruri vor putea face parte dintr-un angajament de perspectiva", a spus atunci Rus, la finalul unei discutii cu reprezentantii sindicatelor. El a mai aratat ca in prezent veniturile Tarom sunt mai mici decat costurile, iar compania are pierderi din care este foarte dificil de sustinut cresteri salariale sau conditii mai bune de munca.