"O intrebare se refera la aeroportul Baneasa. In situatia de azi apare aeroportul Bucuresti - Baneasa, si apoi, la anul 2020 nu mai e pe harta aeroportul Baneasa. L-am ucis intre timp? Sa stim de pe acum, pentru ca acolo e si Romaero, sunt si investitii in curs", a afirmat Radu Merica, presedintele Aircraft Owner and Pilot Association of Romania si fost presedinte CA al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), scrie Mediafax.

Prezent la eveniment, Valentin Iordache, director de comunicare si relatii publice la CNAB, companie care administreaza aeroporturile din Otopeni si Baneasa, a afirmat ca este convins ca in legatura cu aeroportul Baneasa va fi operata in curand o rectificare, dar si ca Master Planul include si alte informatii eronate.

"Rugamintea noastra este sa fim in continuare consultati si ne vom da tot concursul pentru a remedia aceste erori mai mici sau mai mari", a spus Iordache. Aerogara Baneasa - Aurel Vlaicu deserveste in prezent zboruri de aviatie usoara, utilitara, de scoala sau umanitare, dupa ce, in 2012, cursele low cost pe care le opera au fost transferate pe Otopeni.

"Chestiunea legata de Baneasa nu o inteleg. Am mai vazut odata Baneasa scoasa de la lista cu Schengen in Guvern si era sa intorc masa pe dos. Daca mai vad o data aici, o sa vreau scris sa-mi explicati de ce. Cineva se tot lupta cu Baneasa asta. La noi pe Dambovita este normal, tot ar face unul o casa in mijlocul pistei", a spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Citeste si:

El a adaugat ca orice capitala "adevarata" in Europa are minim doua aeroporturi. "Fiti siguri ca si Bucurestiul o sa aiba si Otopeni, si Baneasa. Eventual, in timp, daca am fi extrem de seriosi si de harnici, atunci Bucurestiului ii trebuie un aeroport mare, in alta parte decat in Baneasa sau Otopeni. Pana cand va fi acest lucru posibil va mai trece putin timp", a mai spus Rus.

Ideea constructiei unui nou aeroport care sa deserveasca Bucurestiul dateaza de mai multi ani, fara ca autoritatile sa inceapa un astfel de proiect. Una dintre locatiile vehiculate era Adunatii Copaceni, in judetul Giurgiu. Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificarii investitiilor in transporturi pana in 2030 si necesar pentru atragerea fondurilor europene in sectorul de profil in intervalul 2014-2020.

Compania americana AECOM este consultantul statului roman pentru realizarea documentului, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Potrivit documentului, sectorul aerian are nevoie de o finantare totala de 599 milioane euro pana in 2030, din care sursele disponibile totalizeaza 461 milioane euro, adica aproape 77% din necesar.