Conform studiului, in aproape 60% din cazuri, femeile sunt cele care, in mod direct, achizitioneaza sau fac o cerere catre agentia de turism, dar, pe de alta parte, se implica si in achizitiile facute de sot sau partener.

"Femeile decid unde se pleaca in vacanta. De cele mai multe ori se intampla ca barbatii, atunci cand vor sa cumpere o vacanta, sa amane achizitia pana se pot consulta cu sotiile. Femeile pun mai multe intrebari agentilor de turism si sunt mult mai informate in legatura cu destinatia, obiectivele turistice etc., fata de barbati, care decid in functie de criterii mai tehnice, cum ar fi pretul sau numarul de stele al hotelului", a declarat Ioana Balanescu, manager Travel Vola.ro.

Jumatate din clienti locuiesc in Bucuresti

Acelasi studiu mai arata ca aproximativ 59% dintre cei care cumpara vacante online locuiesc in Bucuresti, iar pe urmatoarele trei locuri se situeaza cei din Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.

"In ultimii ani a crescut ponderea provinciei pentru ca s-au introdus mai multe zboruri de pe aeroporturile din tara, mai ales low-cost-uri. Astfel, si pentru cei din afara Bucurestiului a devenit mai comod si mai ieftin sa calatoreasca. In trecut, acestia erau nevoiti, in multe cazuri, sa vina în Capitala ca sa poata pleca cu avionul in vacanta in strainatate", a mai spus Ioana Balanescu.

Valoarea medie a unei cumparaturi pentru un pachet turistic (vacanta/city break) este de 524 de euro, adica 262 de euro de persoana. Cel mai important segment de turisti (51%) il reprezinta persoanele intre 25 si 34 de ani. Pe locul 2 (20%) sunt cei cu varste intre 35 si 44 de ani, urmati de categoria 18-24 de ani (14%), peste 55 de ani (8%) si 45-54 de ani (7%).

La cate stele se cazeaza cei mai multi romani

In functie de numarul de stele al hotelurilor la care se cazeaza, 69,38% dintre turisti aleg unitatile de trei stele, 26,68% merg la patru stele, 2,8% se cazeaza la cinci stele, 0,56% la doua stele si 0,58% dorm in apartamente.

Citeste si:

Tinerii cu varste de pana in 34 de ani cauta hoteluri de trei stele, iar hotelurile de 4-5 stele, precum si apartamentele, sunt cerute de cupluri cu varste de peste 35 ani sau familii cu copii (in cazul apartamentelor). Tinerii cumpara mult mai multe city-break-uri, iar cei peste 35 sunt mai degraba interesati de vacante de sapte zile sau mai mult in destinații precum Turcia, Grecia sau Bulgaria.

"Numarul mediu de pasageri per pachet este de 2,2. Asta inseamna ca cele mai multe achizitii se fac per cuplu. Dar exista si pachete single vandute sau cupluri care calatoresc cu copil/copii. Numarul de persoane per pachet creste odata cu varsta", a mai spus Ioana Balanescu.

Vola.ro este cea mai mare agentie de turism online din Romania, cu o cifra de afaceri de 107,4 milioane de lei anul trecut.

Sursa foto: Familie in calatorie/Shutterstock.com