Romania a reusit sa atraga 1,71 milioane de turisti straini in 2013, care au cheltuit aproximativ 1,8 miliarde de euro, precum si o crestere de 11% in primul trimestru din 2014 conform estimarilor Ministerului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri si Turism.

"Paralela 45 face incoming de 18 ani pe pietele vorbitoare de rusa, maghiara, germana si franceza si incepand de anul acesta dorim sa atragem turistii din SUA si, bineinteles, alte tari europene. Participarea la WTM 2014 este extrem de importanta pentru noi, pregatirile au inceput de cateva luni prin lansarea unui website de vanzari online pentru extern si avem delegati 8 colegi care se vor ocupa de promovarea Romaniei, din punctul nostru de vedere poate ca cea mai importanta forma de turism prin care reusim sa ne vindem tara. Chiar daca in momentul de fata incomingul in Romania reprezinta aproximativ 20% din totalul circulatiei turistice, avem increderea ca in 3-4 ani sa putem ajunge din urma Bulgaria si Ungaria, unde turismul receptor depasteste 50%", explica Alin Burcea, presedinte Paralela 45.

Paralela 45 va merge la acest targ cu oferte de city breakuri si circuite de pana la 15 zile personalizate pe arta si traditie, istorie sau relaxare. Domeniile vizate sunt vacantele in statiunile balneare care au inceput sa fie din ce in ce mai cautate de turistii straini, ecoturismul in Delta Dunarii si circuitele ce vizeaza manastirile si frumusetea Moldovei, dar si zona incarcata de istorie a Transilvaniei.

Citeste si:

In 2013, turistii straini care au cumparat vacante de la Paralela 45 au fost atrasi de circuitele de vara in estul Romaniei (Moldova, Delta Dunarii si litoral), munte si litoral (sejur de 15 zile) si explorarea tinutului Transilvaniei (7 zile). Turistii straini aloca un buget de aproximativ 1.200 euro / persoana pentru vacantele in Romania, suma ce se situeaza sub nivelul pachetelor ofertate pentru alte tari europene.

Tot anul trecut, cele mai vizitate orase ale Romaniei de catre straini au fost Sibiu, Bucuresti si statiunea montana Poiana Brasov. Majoritatea turistilor au venit pentru evenimente si au cheltuit si de trei ori mai mult pe zi decat turistii de leisure.