Circa 10% dintre turistii din pensiunile si hotelurile din Romania pleaca acasa cu obiecte din unitatile de cazare - prosoape, tacamuri, telecomenzi sau articole mai putin obisnuite, precum furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori, arata un studiu al portalului de rezervari HotelGuru.ro, scrie Mediafax.

"Cel mai frecvent, unitatile de cazare se confrunta cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile in care turistii pleaca acasa cu obiectele hotelului), tacamurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/bauturi din mini-bar, nedeclarate de turisti atunci cand se decazeaza (27%). Lista obiectelor «imprumutate» de turisti contine si: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la camera, jardiniere si ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondentii studiului a declarat chiar ca a avut un turist care a plecat acasa cu furtunul de stins incendiul", se arata intr-un comunicat al platformei.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 140 de hotelieri din Romania, care au raspuns online, in octombrie, la intrebarile dintr-un chestionar. Majoritatea respondentilor au afirmat ca sesizeaza lipsa unor obiecte dupa plecarea clientului in aproximativ 10% din cazuri. Doar trei dintre cei chestionati au spus ca se confrunta cu aceasta situatie in 51-75% din cazuri. Printre cele mai valoroase obiecte disparute se numara uscatoarele de par, halate de baie, o tava din inox, dar si tablouri si obiecte artizanale, astfel ca valoarea totala a daunelor avute in acest an poate ajunge la 2.000 - 2.500 de lei pe unitate hoteliera, potrivit sursei citate.

"Pe langa obiectele lipsa, managerii de hoteluri si pensiuni sunt, uneori, si martorii unor evenimente mai putin obisnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se numara si cazul unui turist care a plecat fara sa achite, pe usa de la balcon, luand si cheia cu el sau al unora care au inlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenta", se arata in comunicat.

Cei mai multi hotelieri declara ca in cazul in care observa ca a disparut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre acestia contacteaza clientul pentru a-si recupera obiectele. Cei mai multi tin o evidenta a clientilor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor. Turistul caruia i se reclama lipsa unor obiecte din camera in care a fost cazat, refuza de cele mai multe ori sa recunoasca, declara majoritatea respondentilor. Doar 10 manageri au sustinut ca turistii recunosc si restituie sau platesc daunele.

HotelGuru.ro, parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, este un portal de rezervari online care are listate 1.700 de unitati de cazare romanesti din totalul celor peste 51.000 de unitati de cazare din intreaga Europa afisate pe site.

Sursa foto: Camera hotel, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri