Cererea mare de specializare in domeniul aviatiei are loc in conditiile in care China va permite de anul viitor avioanelor private sa zboare la altitudini de sub 1.000 de metri fara sa fie necesara aprobarea armatei, in vederea dezvoltarii infrastructurii de transport, scrie Mediafax.

Marii operatori aerieni nu vor fi afectati de faptul ca peste 200 de noi companii au solicitat licente de operare in domeniul serviciilor de transport aerian, in timp ce persoanele cu venituri mari vor sa obtina permise pentru pilotarea avioanelor proprii. Autoritatea pentru aviatie civila din China poate pregati doar 100 de studenti pe an. In China mai exista 12 scoli private de pilotaj, iar companiile straine sunt atrase de aceasta noua piata, costul cursurilor putand ajunge la sute de mii de dolari de persoana.

"Salariul este bun pentru un pilot de aviatie generala. Pot rambursa usor cei 500.000 de yuani (81.750 dolari) imprumutati, in doi ani, dupa ce ma angajez", a declarat Zong Rui, in varsta de 28 de ani, fost soldat in provincia chineza Shandong, care urmeaza un curs de pilotaj general la Tianjin, localitate aflata in apropiere de Beijing.

In acest an, autoritatile de la Beijing urmeaza sa publice reglementarile privind deschiderea traficului aerian la altitudini de sub 1000 de metri din 2015, urmand ca pana in 2020 sa se ajunga pana la 3.000 de metri. Producatorii mondiali de avioane mici, precum Cessna Aircraft Company, Pilatus Aircraft sau Piaggio Aero Industries urmaresc de mult timp sa intre pe piata chineza de aviatie generala.
Intre alte companii straine interesate se afla Indra Sistemas din Spania, prima companie straina certificata sa implementeze un simulator de zbor pentru elicoptere in China.