Celule de criza au fost activate pe aeroporturile Changi de la Singapore si de la Surabaya pentru primirea rudelor pasagerilor.

2014 este deja un an negru pentru aviatia malaysana, dupa pierderea a doua avioane apartinand companiei nationale Malaysia Airlines.

La 8 martie, zborul MH370 disparea la putin timp dupa decolarea de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing, cu 239 de persoane la bord. Disparitia avionului nu a fost explicata nici pana in prezent. Avionul s-ar fi prabusit in sudul Oceanului Indian, dupa ce a terminat carburantul, anunta Mediafax.

La 17 iulie, alt avion de tip Boeing apartinand companiei Malaysia Airlines, care asigura o legatura intre Amsterdam si Kuala Lumpur, exploda in zbor, aparent doborat de o racheta, in timp ce survola estul Ucrainei. Avionul transporta 298 de persoane, dintre care 193 erau cetateni olandezi.

Citeste si:

La randul ei, Indonezia, un arhipelag care depinde in mare masura de transportul aerian pentru legaturile intre cele aproximativ 17.000 de insule care-l alcatuiesc, prezinta unul dintre cele mai dure bilanturi din Asia in materie de securitate aeriana.

AirAsia, un client important al companiei Airbus, este cea mai mare companie low-cost din Asia de Sud-Est. Creata in urma cu aproximativ 20 de ani, preluata si relansata de catre un fost membru al conducerii de la Time Warner, Tony Fernandes, AirAsiA s-a dezvoltat agresiv, achizitionand frecvent avioane.

AirAsia X, filiala pentru lung curier a companiei, a confirmat la jumatatea lui decembrie o comanda de 55 de avioane de tip A330Neo, versiunea remotorizata a celebrului avion de lung curier, un contract in valoare de 15 miliarde de dolari.