"Compania nu a respectat permisul de zbor acordat, intervalul orar dat, si este o problema", a explicat directorul general pentru transport aerian, Djoko Murjatmodjo, adaugand ca in consecinta, permisul AirAsia pentru a urma acest culoar va fi fost suspendat pana la incheierea anchetei privind catastrofa aeriana.

Un purtator de cuvant al Ministerului indonezian al Transporturilor, J.A. Barata, a precizat ca AirAsia nu avea autorizatia de a folosi culoarul Surabaya-Singapore duminica, si ca nu a cerut schimbarea planului de zbor. Nu s-a precizat cum anume a putut efectua zborul compania, fara sa dispuna de aceasta autorizatie.

Doua "parti mari" din avionul AirAsia au fost gasite

Doua "parti mari" din avionul AirAsia au fost gasite pe fundul Marii Java, au anuntat sambata autoritatile indoneziene, in timp ce cautarile continua pentru gasirea victimelor si cutiilor negre, relateaza AFP, citat de Mediafax.

In cea de-a saptea zi a operatiunilor de mare amploare desfasurate de Indonezia cu ajutorul altor tari, intre care Franta, aceasta este descoperirea cea mai valoroasa, numeroase fragmente fiind deja recuperate, precum si 30 de cadavre ale victimelor din totalul de 162 de persoane aflate la bordul avionului Airbus A320-200 (zborul QZ8501).

"Odata cu descoperirea unei urme de carburant si a doua mari parti din avion, pot sa va asigur ca acestea sunt partile din avonul AirAsia pe care le cautam", le-a declarat jurnalistilor directorul Agentiei nationale de cautare si salvare, Bambang Soelistyo.

Ulterior, autoritatile le-au cerut scafandrilor sa mearga in locul unde au fost descoperite aceste parti din epava si sa incerce sa gaseasca mai multe victime.

Sambata, a adaugat Soelistyo, "principala misiune este de a gasi si evacua victimele" din avionul AirAsia care efectua legatura intre orasul indonezian Surabaya si Singapore in momentul in care a disparut de pe ecranele radarelor, pe fondul unor conditii meteorologice nefavorabile.

Citeste si:

Doi anchetatori francezi ai Biroului de anchete si analize (BEA) pentru siguranta aviatiei civile participa la cautari si sunt echipati cu hidrofoane, in vederea localizarii balizelor acustice ale celor doua cutii negre, cruciale pentru ancheta.

Operatiuni impiedicate de curentii puternici

Avionul Airbus A320-200 era exploatat de AirAsia Indonesia, o filiala a companiei malaysiene AirAsia, ridicand astfel la trei numarul catastrofelor pentru compania malaysiana in 2014, dupa tragediile celor doua aeronave ale Malaysia Airlines (zborurile MH370 si MH17).

Echipele de cautare a epavei avionului AirAsia s-au apropiat vineri de locul unde se afla epava avionului, cautarile concentrandu-se pe o zona de 1.575 de mile marine patrate - o zecime din suprafata prospectata cu o zi inainte - cu participarea a 29 de vapoare si 17 avioane.

Conditiile meteorologice nefavorabile au impiedicat in ultimele zile cautarea cadavrelor victimelor si a fuselajului avionului.

Treizeci de cadavre au fost recuperate pana in prezent, in timp ce cautarile continuau sambata pentru gasirea altor victimelor si altor parti ale aparatului, in special cutiile negre.

Rusia a trimis zeci de scafandri pentru a participa la operatiuni, precum si doua avioane, intre care unul amfibie, a precizat Soelistyo.
"In momentul in care va vorbesc, coboram un ROV (vehicul submarin controlat de la distanta) pentru a avea o imagine reala a obiectelor de pe fundul marii. Toate se afla la o adancim de 30 de metri", a declarat el, remarcand ca operatiunile sunt complicate de curentii puternici.

Familiile victimelor se pregateau de noi inhumari la Surabaya, orasul de unde decolase avionul. Un centru de criza a fost instalat pentru a se indetifica victimele.