Pretul unui city break in Europa a scazut anul trecut cu 22%, ajungand la o valoare medie de 210 euro de persoana, in timp ce o vacanta de sapte zile, tot in afara tarii, a costat 370 de euro, cu 19% mai putin decat in 2013, potrivit unui studiu al Vola.ro, cel mai mare portal de turism din Romania.

Cele mai vandute destinatii de city break anul trecut au fost, potrivit Vola.ro, Roma, Barcelona si Paris, urmate de Londra, Istanbul si Venetia. Pe de alta parte, Dubai, Creta, Zakynthos, Corfu si Rhodos au fost printre cele mai cautate destinatii de litoral, iar pretul unui sejur a ajuns, in medie, la 370 de euro. In ceea ce priveste achizitiile de bilete de avion, cele mai cautate destinatii in 2014 au fost Roma, Londra, Paris, Bruxelles, Milano si Barcelona, iar pretul mediu al unui bilet dus-intors a fost de 161 euro, in scadere cu aproape 25% comparativ cu anul 2013, arata Mediafax.

Popularitatea pe care a avut-o Dubaiul poate fi usor explicata prin faptul ca, incepand cu luna martie, s-a putut calatori in aceasta destinatie fara viza.

Potrivit sursei citate, vacantele externe si city break-urile s-au ieftinit anul trecut pentru ca s-au introdus noi curse low cost, cu tarife scazute, care au "tras in jos" tarifele medii. Astfel, s-a ajuns anul trecut ca biletele low cost sa aiba o pondere de 62% din volumul total de bilete de avion vandute de portalul de turism.

"Pe langa pretul mic al biletelor de la companiile low cost, un alt motiv al ieftinirii generale a biletelor de avion a fost faptul ca si companiile de linie au avut numeroase promotii pe parcursul anului. Avand in vedere ca pretul unui pachet (fie vacanta sau city break) este dat in mare parte de pretul biletului de avion, ieftinirea celui din urma a dus si la scaderea pretului final al pachetului", a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.

In topul preferintelor, atat pentru bilete de avion, cat si pentru city break uri, s-a situat Roma, unde pretul unui bilet de avion a atins un minim de 24 euro in 2014, iar un city break, cu cazare pentru trei nopti, bilet de avion si asigurare medicala, a putut fi cumparat chiar si cu 130 euro. De asemenea, city break-urile la Bruxelles s-au ieftinit incepand cu toamna lui 2014, cand Ryanair a introdus o cursa noua, crescand cererile pentru aceasta destinatie cu peste 15%. Pretul unui city break la Bruxelles porneste de la 150 euro de persoana, dar a avut si valori putin peste 100 euro pe parcursul lui 2014. Prin introducerea unei curse Wizz Air din Timisoara, destinatia a devenit disponibila si pentru turistii din vestul tarii.

In cazul vacantelor, cea mai dinamica destinatie a anului 2014 a fost, de departe, Dubai, unde au ajuns de doua ori mai multi romani decat in anul precedent. Cu toate ca este considerata o destinatie exotica datorita climei calde tot timpul anului, preturile pentru Dubai au fost similare cu cele pentru destinatiile europene, se mai arata in comunicatul Vola.ro. Astfel, o vacanta de 7 zile in Dubai, cu bilet de avion si asigurare medicala inclusa, a pornit de la pretul de 300 euro de persoana, adica in unele cazuri aproape la jumatate fata de cele din 2013.

"Popularitatea pe care a avut-o Dubaiul in 2014 poate fi usor explicata prin faptul ca, incepand cu luna martie, s-a putut calatori in aceasta destinatie fara viza. Au contribuit, bineinteles, si preturile mult mai mici pe care am putut sa le oferim datorita introducerii de curse low cost incepand cu sfarsitul anului 2013", a adaugat Manuela Melinescu. Potrivit studiului, romanii cumpara vacantele cu maxim o luna sau doua inainte de plecare, insa preturile pachetelor ar scadea simtitor daca achizitiile s-ar face cu mai multe luni inainte si turistii ar beneficia astfel de ofertele de early booking.

Cele mai multe rezervari de vacante/city break au fost facute pentru doua persoane

Cele mai cautate hoteluri au fost structurile de 3 stele, pozitionate in apropierea centrului. In plus, romanii prefera hotelurile care ofera macar mic dejun. "Pe segmente de varsta, tinerii pleaca mai mult in city breakuri si prefera marile orase europene, precum Roma, Paris sau Barcelona. Atunci cand aleg totusi o vacanta, merg in destinatii mai moderne, cunoscute pentru posibilitatiile de distractie: Zakynthos, Dubai, Mallorca, Lefkada si, de obicei, aleg destinatii diferite de la an la an. Familistii aleg, in general, o destinatie foarte cunoscuta din Turcia sau Grecia, precum Kusadasi, Corfu, Creta sau Antalya, pe care de cele mai multe ori o viziteaza in mod repetat de la an la an. Acestia prefera, mai degraba, vacante all inclusive", se mai arata in studiul Vola.ro.

Cele mai multe rezervari de vacante/city break au fost facute anul trecut pentru doua persoane. 
Vola.ro este cea mai mare agentie de turism online din Romania si deserveste persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: bilete de avion de linie si low-cost, rezervari hoteluri, city break-uri, vacante, asigurari medicale de calatorie si servicii de rent-a-car.

Vola.ro a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 107,4 milioane de lei si este detinuta de Daniel Truica (35 de ani) si un fond de investitii polonez. Vola.ro este prima companie din Romania care a fost clasata pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, in topul Deloitte Technology Fast 50, in Europa Centrala, in urma unei cresteri a venitului de 57 de ori in ultimii trei ani.

Sursa foto: Turnul Eiffel/ Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri