Romanii cheltuiesc, in medie, 5.000 de euro pe servicii medicale in strainatate, iar turistii straini intre 3.000 si 3.500 de euro in Romania, potrivit datelor oferite de Seytour, companie romaneasca specializata in turism medical.

Compania Seytour, infiintata la Ramnicu Valcea, in 1990, a incheiat 2014 cu o cifra de afacere de 1 milion de euro si o crestere de 20% a volumului de afaceri.

Numarul de turisti care apeleaza la servicii medicale, fie in Romania, fie in strainatate, a crescut anul trecut cu 15% fata de 2013. Majorarea se datoreaza cererii tot mai mari de servicii medicale, atat din partea turistilor romani, cat si a celor straini.

De unde vin turistii straini si pentru ce

Printre principalele tari din care au venit turistii straini pentru a beneficia de servicii medicale in Romania se numara Germania, Marea Britanie, Italia, Franta si Israel. "Cei mai multi turisti straini vin pentru tratamente stomatologice complexe, oftalmologie, chirurgie estetica si plastica. O mare parte dintre ei sunt romani stabiliti in strainatate de multa vreme sau straini cu radacini romanesti. Strainii fara legaturi cu tara noastra aleg Romania pe criteriul recomandarii", spune Razvan Andrei Nacea, director general Seytour.

Valoarea medie a unei cheltuieli cu servicii medicale in Romania a unui turist strain este de 3.000 – 3.500 de euro.

Dar unde se trateaza romanii

Cele mai solicitate destinatii pe segmentul de turism medical de catre romani sunt Ungaria, Turcia, Austria, Germania si Israel, in aceasta ordine. "Romanii isi trateaza in clinicile din strainatate malformatiile congenitale, traumatismele ramase in urma unor accidente, cataracta, astigmatismul, diferite tipuri de cancer sau tumori. Multe dintre aceste cereri sunt, din pacate, situatii grave", spune Razvan Andrei Nacea.

Un roman cheltuieste in strainatate pentru servicii medicale peste 5.000 de euro, din cauza afectiunilor majore tratate.

In ceea ce priveste raportul dintre turistii care vin in Romania pentru servicii medicale si romanii care apeleaza la acestea in strainatate, nu exista niste statistici clare. "Stim doar ca sunt mai multi romani care pleaca in strainatate pentru diferite tratamente medicale si operatii, decat strainii care ne viziteaza pentru turismul medical", spune Razvan Andrei Nacea.

In Romania, piata turismului medical se ridica la aproximativ 300 milioane de euro, fiind dominata de servicii spa si wellness. "Aceasta piata are o perspectiva de crestere daca sistemul public si privat se vor implica mai mult in dezvoltarea infrastructurii si in promovare", afirma Razvan Andrei Nacea.

Pentru 2015, Seytour estimeaza o crestere de 20% a cifrei de afaceri, respectiv de 40% a volumului. Majorarea este valabila si pentru numarul de turisti, care apeleaza la servicii medicale fie in strainatate, fie in Romania, mai ales ca piata locala de turism medical a avut o evolutie ascendenta in ultimii trei ani. "Pacientii straini vin in Romania, dar ne viziteaza pentru turism dentar, investigatii si tratamente oftalmologice, chirurgie estetica si plastica. Atat timp cat vor continua sa plateasca cu aproximativ 40% mai putin din preturile din tarile de origine, vor continua sa vina. Insa vorbim de turism medical: avem pe de-o parte medici stomatologi si oftalmologi extraordinari, si chirurgi esteticieni renumiti, dar pe de alta parte avem nevoie de infrastructura si servicii mai bune pe partea de turism", a adaugat Razvan Andrei Nacea.

Seytour este prima companie din Romania specializata in turism medical. Compania intermediaza servicii medicale in clinici si spitale, private si de stat, cu renume mondial, din tari precum Romania, Ungaria, Austria, Germania, Elvetia, Franta, Italia, Belgia, Spania, Turcia, Grecia, Malta, India, USA, Bolivia si Mauritius.

Sursa foto: Turism medical/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri