"Litoralul romanesc este perceput ca destinatie de vreo 4-5 ani, iar preturile sunt relativ rezonabile. Incomingul pe litoral reuneste doua chartere pe saptamana din Israel. Si piata poloneza se misca, de doi ani turistii polonezi vin pe litoral fie cu masinile personale, fie cu autocarele. Incomingul va exploda in 5 ani, nu doar pe litoral, ci si in alte zone turistice din tara", a declarat Aurelian Marin, la o intalnire informala cu jurnalistii.

Presedintele ANAT a mai subliniat ca litoralul romanesc nu se scumpeste in acest an la nivel general, ci doar la nivel particular, in cazul hotelurilor care au facut investitii si au trecut de la 2 stele la 4 stele. Astfel, in medie, un turist ar trebui sa cheltuiasca 600 de lei pentru 6 nopti petrecute pe litoral. Unii romani sunt tot mai chibzuiti, fapt pentru care au rezervat deja prin programul early-booking 25% din locurile pe litoralul romanesc.

Per total, litoralul va conduce in preferintele turistilor si in acest an, iar Mamaia ramane cea mai preferata statiune. De altfel, 50% din vanzarile prin agentiile de turism sunt reprezentate de statiunea din nordul litoralului. Pe locul doi se afla Eforie Nord si Eforie Sud, urmate de Saturn si Venus, insa si sudul litoralului este in crestere de doi ani. Pe langa litoral, Delta Dunarii si statiunile balneare sunt urmatoarele cele mai vandute produse turistice prin agentiile de turism. Iar in ce priveste turismul extern, romanii vor plasa si in acest an Turcia si Grecia pe primele locuri, dupa estimarile presedintelui ANAT.

Aurelian Marin a fost ales presedintele al ANAT la inceputul acest luni, pentru un mandat de doi ani la conducerea asociatiei. El este proprietarul si managerul agentiei de turism Paradis din Constanta si are o experienta de aproape 20 de ani in industria turismului. Marin este si presedintele Regiunii Sud-Est a ANAT, seful Grupului de Lucru pentru Codul de Etica, membru in Comisia de Etica si in cea de Marketing Intern.

Sursa foto: Razvan Pascu