“Copilotul a fost singur la mansa. El a refuzat in mod voluntar sa deschida usa cabinei si a inceput in mod deliberat coborarea,” a spus procurorul Brice Robin, bazandu-se pe informatiile din cutia neagra. Andreas Lubitz este un cetatean german care nu figura in dosare ca terorist, insa nu se cunoaste ce religie avea. Copilotul locuia cu parintii in orasul Montabaur si avea un apartament in Dusseldorf.

"Cutia neagra a vorbit", a precizat procurorul, detaliind conversatiile care au avut loc in cabina in ultimele 30 de minute inainte de prabusire. "In primele 20 de minute, cei doi piloti discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregatea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar raspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord ii cere copilotului sa preia comanda si se aude zgomotul unui scaun si usa care se inchide. Probabil a mers sa-si satisfaca o necesitate naturala. Copilotul manipuleaza atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a incepe coborarea in timp ce era singur la comanda", a precizat procurorul.

"Actionarea acestui dispozitiv pentru selectarea altitudinii nu poate fi decat voluntara. Se aud apoi cateva apeluri ale comandantului care cere accesul in cabina. Dar nici un raspuns din partea copilotului. Se aude un zgomot de respiratie pana la impactul final, deci el era in viata", a adaugat Brice Robin. Copilotul a ignorat apoi apelurile repetate ale turnului de control si alarmele declansate in avion.

Pilotul, tinut in afara carlingei

Ipoteza cu privire la intentia copilotului de a prabusi avionul vine dupa ce un anchetator care se ocupa de accidentul aviatic a declarat, joi, ca inregistrarile vocilor arata ca pilotul a parasit carlinga inainte ca avionul sa piarda altitudine si nu a mai putut intra inapoi, relateaza New York Times, in editia electronica.

Citeste si:

Coborarea de la 11.500 de metri in aproximativ zece minute a fost alarmanta dar suficient de graduala pentru a indica faptul ca avionul Airbus A320 nu a fost avariat in mod catastrofal. In niciun moment in timpul coborarii nu a existat un dialog intre carlinga si controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenta.

Andreas Lubitz avea 630 de ore de zbor si lucra pentru Germanwings din septembrie 2013. Capitanul, Patrick S, avea o experienta de peste 6.000 de ore de zbor si se angajase la operatorul aerian german in mai 2014. Anterior, Lubitz a fost pilot la Lufthansa si Condor, un partener al Lufthansa.