Peste 35.000 de turisti s-au aflat pe litoral in minivacanta de 1 Mai, afirma reprezentantii Asociatiei Litoral-Delta Dunarii pe baza unor date neoficiale prezentate de hotelieri, acestia sustinand ca este un inceput de sezon mult mai bun decat anul trecut

Potrivit presedintelui Asociatiei Litoral-Delta Dunarii (ALDD), Corina Martin, se estimeaza ca peste 35.000 de turisti au sosit pe litoral la sfarsitul saptamanii trecute, cifre neoficiale, "pentru ca Ministerul Turismului nu le precizeaza niciodata", iar hotelierii si patronii de cluburi si restaurante sustin ca totul a fost un foarte mare succes, potrivit Mediafax.

"A fost un moment fantastic de deschidere a sezonului estival 2015. Au fost peste 35.000 de turisti - nu stim cifre exacte pentru ca nu ni se comunica niciodata aceste cifre -, dar Mamaia a fost plina, asa cum stim de la hotelieri si de la proprietarii de cluburi si restaurante. (...) Hotelierii au fost foarte multumiti, restaurantele au fost pline ochi, parcarile au fost pline, iar traficul prin statiune a fost infernal, astfel ca s-a vazut cu ochiul liber cat de plina a fost statiunea. Pot sa spun ca a fost un weekend deosebit de bun, atat ca incasari si ca numar de turisti, dar si ca atitudine si perceptie fata de litoralul romanesc. Si asta ne-am si dorit, sa schimbam atitudinea cu care vin turistii pe litoralul nostru. Este un inceput de sezon clar mai bun decat anul trecut si s-a vazut diferenta in felul in care au mers vanzarile pentru vacanta de 1 Mai si felul in care continua vanzarile pentru perioada verii - ritmul este clar mai bun", a afirmat Corina Martin.

Ea a spuns ca acest succes inregistrat de Mamaia se datoreaza si taxei pentru promovarea statiunii, care nu se percepe si in statiunile din sudul litoralului, acest fapt putand explica diferenta destul de mare inregistrata la numarul de turisti, exceptia fiind Vama Veche.

"Din pacate in sudul litoralului nu exista niciun patronat care sa coaguleze hotelierii si vad o singura solutie - sa se instituie si acolo o taxa de promovare, asa cum exista in Mamaia. Eu cred ca ar trebui sa invete din aceasta lectie de la Mamaia pentru ca se vede ce facem noi cu banii din taxa de promovare a statiunii. Nici noi nu am fi putut organiza toate aceste evenimente sau ar fi fost organizate la o scara mult mai mica, daca nu am fi avut acest buget la dispozitie", a comentat presedintele ALDD.

Corina Martin a declarat ca actiunile inspectorilor ANAF sositi in numar mare pe litoral in aceasta perioada, care au culminat, duminica seara, cu inchiderea unui club din Mamaia, nu au impiedicat deschiderea noului sezon estival sa fie un succes.

"Ar fi putut sa se intample mult mai rau. Cred ca, totusi, lucrurile s-au desfasurat, as spune eu, decent din ceea ce stim noi pana cum. Am tinut legatura tot timpul cu multi dintre operatorii privati. Inteleg ca a existat si un club inchis, dar asta pentru ca s-a aplicat legislatia veche, care prevedea inchiderea unitatii in cazul inregistrarii unor abateri. Noua ordonanta se va aplica abia din 9 mai si de abia atunci se va dispune mai intai avertisment si dupa aia inchiderea unitatii, amenda si celelalte sanctiuni. Controalele s-au desfasurat pe sanctiunile vechi. Si, daca este corect ceea ce stiu eu, cei de la clubul respectiv nu emiteau bonuri fiscale. Cei care nu respecta legislatia nu au decat sa suporte consecintele legii. Nimeni nu-i poate apara pe cei care nu respecta legea", a spus ea.

Corina Martin a mentionat ca, in aceasta minivacanta, in Mamaia a fost organizata si o actiune de promovare a statiunii pentru turisti din Turcia si Italia, ocazie cu care au fost lansate brosuri de prezentare, dar si spoturi video in cele doua limbi.

"Noi am avut o serie de actiuni simultane de promovare in aceasta minivacanta, inclusiv primele infotripuri pe care le-am organizat cu agenti de turism si jurnalisti din Italia si Turcia, care au prins Mamaia in cel mai bun moment al sau. Ne bucuram ca am deschis statiunea catre aceste zone, pentru ca avem zboruri directe catre Istanbul, dar si Milano incepand din 2 mai. Cu aceasta ocazie am realizat si primele brosuri de promovare a statiunii Mamaia in limbile turca si italiana. Iar zborurile care vin catre Constanta vor avea acum la bord aceste brosuri. Si am lansat si spoturile video de promovare a statiunii, de un minut, in turca si italiana", a afirmat Corina Martin.

Dupa ce minivacanta de 1 Mai s-a terminat, hotelierii se pregatesc acum sa ii intampine pe turistii care vor ajunge in statiunile de la malul marii prin programul "Litoralul pentru Toti" - editia de primavara 2015. Pana in prezent, s-au inscris in program 16 hoteluri din statiunile de pe litoral, care pun la dispozitie 1.238 de locuri pe serie. Locurile vor fi vandute in peste 70 de agentii din toata tara, astfel ca la sfarsitul editiei de primavara a programului cel putin 10.000 de turisti vor putea beneficia de vacante pe litoral la tarife reduse.

Noutatea acestei editii o reprezinta faptul ca programul a fost extins si pentru Republica Moldova. "Ieri (duminica - n.r.) am incheiat discutiile cu colegii din Republica Moldova, iar incepand de astazi (luni - n.r.) lansam oficial acest program in Romania si il extindem si in Moldova. Turistii moldoveni pot sa vina pe litoralul romanesc si au la dispozitie chiar si curse regulate de autocar, zilnice, intre Chisinau si Constanta", a conchis Corina Martin.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri