"Vorbim de o diferenta de aproape 10 milioane de euro, or acesti bani nu se fac usor. Un milion de euro vor veni numai de la Green Village, dar am deschis si agentii noi. Si inca nu ne-am atins potentialul. Si chiar nefacand nimic, numai pe infrastructura anului trecut putem atinge aceste cifre", a declarat Anastasiu vineri, intr-o conferinta de presa, potrivit Mediafax.

In opinia lui Anastasiu, turismul poate contribui "fara probleme" cu 5% la formarea Produsului Intern Brut al Romaniei. "Turismul poate sa devina o ramura pe care economia in general sa se poata baza. Asta inseamna ca trebuie aducem straini in Romania. Si sa stiti ca niciodata nu am auzit vorbindu-se atat de frumos de Romania cum vorbesc strainii de tara noastra. Eu cred cu toata sinceritatea ca daca vom fi putin mai seriosi in a privi turismul, daca nu vom mai astepta atat de mult de la stat si vom face noi, industria, ar putea creste foarte usor", a spus Anastasiu.

Seful Grupului Eurolines a vorbit totodata si de un proiect dedicat turismului, ROBELO - Romanian Best Locations, prin care vrea sa stranga in acelasi loc pe un site cele mai bune locatii de turism din Romania.

In ceea ce priveste tendintele pentru acest an, reprezentantii Eurolines spun ca au crescut rezervarile pe early-booking, la fel si croazierele si cererile pentru vacantele exotice (in Asia, Caraibe si Oceanul Indian). De asemenea, 6% din rezervari se fac online, iar 30% din cei care rezerva vacante online le platesc tot online.

Citeste si:

"Se dezvolta foarte mult vanzarile pe acest segment, vacantele exotice si croazierele. De asemenea, cumparatorii acorda mai multa grija pentru detalii atunci cand aleg o vacanta (ratingul hotelului, locatia, tipul camerei, experiente). In plus, vacantele in Caraibe costa, de exemplu, aproape cat un concediu all inclusive in Turcia. Si sunt turisti romani care au prins gustul acestor vacante exotice si aleg sa mearga in fieare an numai in astfel de locatii", au declarat oficialii Eurolines.

Grupul va investi 150.000 euro in online si in deschiderea unor noi agentii in acest an. Eurolines a achizitionat in acest an complexul Green Village din Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii, tranzactia fiind evaluata la cateva milioane de euro. Bugetul de investitii pentru primul an in acest proiect depaseste 500.000 euro.

Reprezentantii grupului au anuntat ca la nivelul lui 2014 vanzarea de pachete turistice, distribuite prin retelele de agentii TUI TravelCenter si Eurolines, a crescut cu 44% fata de 2013, biletele de avion au crescut cu 24%, iar transportul international de pasageri cu autocarele grupului a crescut anul trecut cu 15%.

Grupul Eurolines este format din 20 de companii, are 700 de angajati si aniverseaza in acest an 20 de ani de activitate pe piata de transport si turism din Romania. Eurolines are 77 de agentii in Romania si Republica Moldova si patru agentii de turism in Germania.