Cererea pentru excursii in strainatate a depasit asteptarile operatorilor de turism. Sute de mii de turisti au ales plajele din strainatate. Grecia este si in 2006 destinatia anului.
Chiar daca oferta s-a diversificat, si in acest an agentiile de turism au facut cu greu fata cererii pentru sejururi petrecute in strainatate in perioada verii. Operatorii spun ca nu se mai insista doar pe pachetele ieftine. A fost mai mare cererea pentru sejururi in hoteluri de patru si cinci stele, iar multi dintre clienti opteaza pentru pachete all-inclusive. Deoarece a crescut numarul curselor charter organizate de catre agentii, a crescut semnificativ si numarul romanilor care si-au petrecut vacanta in locuri care altadata pareau inaccesibile.

Se apreciaza ca peste 300.000 de romani s-au bronzat pe plajele din strainatate, cu aproape 100.000 mai multi decit anul trecut. Dintre charterele clasice, au mers foarte bine cele pe Grecia, Spania, Tunisia, Malta si Turcia. La chartere noi, a surprins priza pe care au avut-o la public charterele pentru Tenerife si pentru Corfu. Tot aici trebuie inclus si Cipru, care se anunta deja ca o destinatie interesanta pentru vara lui 2007, spune Mircea Vladu, vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Primele sase destinatii sint: Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Tunisia si Malta.

Concurenta surpriza

Grecia este si in acest an destinatia preferata a romanilor. In aceasta tara ajung circa 2.200 de turisti pe saptamina cu zboruri charter, in perioada iunie-septembrie, ceea ce ar reprezenta un total de circa 30.000 de turisti in 2006. La acestia se adauga aceia care opteaza pentru transportul cu autocarul. Apreciem ca in vara lui 2006 numarul romanilor care au mers prin agentiile de turism in Grecia va fi de circa 120.000, spune Traian Badulescu, purtator de cuvint al ANAT. Exista si o explicatie pentru succesul acestei tari. Daca Spania este o destinatie foarte eleganta si plina de rafinament, Grecia a avut un mare succes deoarece se zboara putin si sint preturi bune, spune Ciprian Enea, director de marketing la firma de consultanta in turism Media Shark.

Surprinzator, concurentul din acest an al Greciei este Bulgaria, care are drept atu faptul ca se poate ajunge foarte usor cu masina in statiuni, preturile sint mici, iar serviciile sint de calitate. Peste 100.000 de romani au optat pentru statiunile vecinilor de peste Dunare. Se apreciaza ca Bulgaria a atras multi turisti care in mod normal optau pentru statiunile autohtone, dar si dintre cei care isi facusera planurile de vacanta pentru statiunile din nordul Greciei.

Turcia, pe trei

In ciuda atentatelor, Turcia ramine printre destinatiile de suflet ale romanilor. Cerere mare a fost pentru Antalya si Bodrum. Aceasta situatie a fost generata de raportul calitate-pret, lucru destul de important din moment ce aproximativ 30.000 de turisti din tara noastra au ales aceasta oferta. Operatorii considera ca si Spania a evoluat spectaculos, astfel ca a fost aleasa de 20.000 de romani. Tunisia s-a impus rapid prin preturi si exotism si a convins 12.000 de turisti sa se urce in charterele care au decolat spre aceasta tara. Locul al saselea a fost adjudecat de Malta, tara in care si-au petrecut vacanta 5.000 de romani. Situatia nu este inca incheiata, iar modificari ar putea veni din partea Egiptului, tara in care virful de sezon abia incepe.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6788&art=17122&cHash=adbd1810a7

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri