"La o conferinta de specialitate la care am participat recent in Georgia au venit specialisti din Europa si Asia, noi fiind interesati de rutele din America, in special cele din America de Nord, si catre Asia. Aici am fost sa vorbim in special de rutele spre zona asiatica, insemnand in primul rand China. Am vorbit cu Air China, dar si cu China Southern Airlines, incercand sa venim in intampinarea lor cu cat mai multe informatii, astfel incat sa-i convingem ca intr-un viitor cat mai apropiat sa inceapa operarea catre Bucuresti, in varianta de operare directa Bucuresti-Beijing sau Bucuresti-Shanghai. Sau -avem o colaborare buna si cu United Airports of Georgia - sa avem o operare combinata cu o escala la Tbilisi", a declarat Valentin Iordache, directorul Directiei de Relatii Externe si purtatorul de cuvant al CNAB.

Potrivit acestuia, companiile doresc sa opereze cursele respective atunci cand piata va fi suficient de matura, fiind putin probabil ca acest lucru sa se intample in acest an. In plus, au existat negocieri cu compania rusa Aeroflot, care deja opereaza cursa Bucuresti-Moscova si vrea sa adauge Bucuresti - Sankt Petersburg. "Sankt Petersburg este un oras cu un potential turistic foarte mare, iar Bucurestiul poate fi interesant pentru cetatenii rusi din aceasta zona a Rusiei", a spus Valentin Iordache, citat de Mediafax.

Oficialul CNAB a precizat ca a purtat discutii si cu cea mai mare companie ucraineana, Ukraine International Airlines, pentru ruta Kiev-Bucuresti. De asemenea, incercand sa convinga companiile aeriene din Extremul Orient si mai ales pe cele din Statele Unite sa opereze o perioada mai indelungata pe Otopeni, reprezentantii CNAB au pregatit acestor operatori oferte speciale. Vor fi discounturi mari in primii ani de contract, afirma oficialul CNAB, cu conditia ca partenerii companiei sa-si asume ca vor opera curse directe timp de cel putin cinci ani.

"Nu poti sa vii sa operezi fara taxe de aeroport si dupa un an sa te retragi. Obligativitatea este sa operezi mai multi ani. Daca o companie vine si imi opereaza curse directe spre New York sau Montreal nu va plati taxe in primul an, de exemplu, in cadrul unui contract de cinci ani", adauga Valentin Iordache. Pentru fiecare operare, companiile aeriene platesc aeroportului taxe in functie de masa maxima la decolare. Referitor la o posibila cursa Bucuresti-New York, pentru aceasta se poarta de multa vreme negocieri, iar urmatoarele intalniri cu companiile aeriene americane vor avea loc la sfarsitul lunii septembrie in Africa de Sud, la Durban.

Discutii si pentru o posibila cursa Bucuresti-New York

"Ca urmare a acestor negocieri, compania Delta Air Lines a venit si a si operat o vreme pe Bucuresti curse directe catre SUA, dar din motive comerciale de redistribuire a aeronavelor s-a retras de pe Otopeni. Ei au venit aici ca urmare a insistentelor noastre si in urma discutiilor purtate la aceste conferinte internationale. Ultima lor cursa a avut loc acum cinci ani. Intre timp, foarte multe companii prefera sa vina prin intermediul unui hub si sa alimenteze la aeroporturi regionale", a spus Valentin Iordache.

El subliniaza ca in viitorul foarte apropiat nu intrevede posibila o cursa directa Bucuresti-New York, decat daca Tarom va redeschide aceasta ruta transcontinentala. "E un pic mai greu deocamdata, dar nu imposibil. Dar noi insistam in continuare si vom avea si in septembrie discutii cu mai multe companii americane sa vina sa opereze pe Otopeni", a precizat Valentin Iordache.

Citeste si:

Si in urma discutiilor cu Air Serbia, compania nationala a Serbiei, care opereaza curse Bucuresti-Belgrad din decembrie 2013, a reiesit ca acestia fie vor mari numarul de operari pe Otopeni, fie vor ateriza cu aeronave cu capacitate mai mare. O alta companie de transport aerian care are in plan sa creasca numarul aeronavelor care aterizeaza la Bucuresti este Polish Airlines.

Pe aeroportul Otopeni opereaza in prezent 31 de companii aeriene catre 70 de destinatii. CNAB si-a inceput activitatea in 2010, prin fuziunea societatilor care gestionau cele doua aeroporturi din Capitala, Henri Coanda si Aurel Vlaicu, si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Compania a avut anul trecut un profit net de 99 milioane lei, in crestere de la 69 milioane lei in anul anterior. Cifra de afaceri a CNAB a crescut in 2014 la 648 milioane lei, de la 582 milioane lei in 2013. Pentru acest an, compania si-a bugetat afaceri in crestere, de 671 milioane lei, dar un profit net in scadere, de 44 milioane lei, din cauza cheltuielilor mai mari cu investitiile.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a inregistrat un trafic aerian de 4,21 milioane pasageri si 52.116 miscari de aeronave (aterizari si decolari), in primele sase luni ale acestui an, pe aeroporturile internationale Henri Coanda - Otopeni si pe Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu.

Numarul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucurestiului in primul semestru din 2015 a inregistrat o crestere relevanta, de 12,58%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creandu-se astfel premisele atingerii pragului de 9 milioane de pasageri in intreg anul 2015, a anuntat CNAB, intr-un comunicat. Din total, pe Aeroportul Henri Coanda s-au inregistrat 4.215.314 de pasageri si 46.426 miscari de aeronave.