Turismul este pe un trend ascendent sanatos, iar la nivel de piata anul 2015 a inceput "foarte bine", cu cresteri ale vanzarilor in special pe early booking, sustin reprezentantii agentiilor de turism, dupa ce Statistica a anuntat ca PIB-ul Romaniei a crescut cu 3,7% in primul semestru fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Consideram ca avansul PIB este unul real si speram noi cresterea sa fie sustenabila. Deocamdata identificam o crestere a consumului populatiei, pentru ca in zona vacantelor si calatoriilor se vede cel mai bine. Estimez o crestere de 5-8% a turismului, in 2015 fata de 2014", sustine Lucia Morariu, proprietara companiei de turism Eximtur.

Opinia antreprenoarei este sustinuta si de reprezentantii agentiei Perfect Tour. "Estimez o crestere de 5-8% a turismului, in 2015 fata de 2014. Daca cresterea economica va tine ritmul, 2015 se anunta pozitiv in mai multe sectoare. Perfect Tour mizeaza pe o crestere consolidata, cu doua cifre, a vanzarilor de vacante de lux", spun reprezentantii agentiei. Perfect Tour a avut o crestere cu peste 5% in prima jumatate anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2014. "Romanii cauta din ce in ce mai mult aventura, experientele unice. De exemplu, pentru Revelion 2016, locurile intr-un circuit exclusivist in Cuba aproape s-au epuizat in trei saptamani de la lansarea ofertei in sistem early booking, iar rezervarile pentru Craciun in Laponia depasesc 28% din disponibilitati, dupa o perioada scurta de promovare in sistem early booking", explica Razvan Scaesteanu, PR specialist la Perfect Tour.

Cresterea PIB este perceputa pozitiv si in cadrul companiei Happy Tour, care de asemenea a inregistrat o crestere pe toate liniile de afaceri in primul semestru. "Consideram ca masurile adoptate la nivel macro economic, printre altele reducerea TVA, reducerea CAS, licitizarea multor afaceri, cresterea salariului minim pe economie, au stimulat consumul si, de asemenea, cererea interna, contribuind la aceasta crestere a PIB. Speram insa ca aceasta tendinta sa fie si sustenabila, si echilibrata pe termen mediu si lung, ajutand astfel la cresterea sectorului de turism si calatorii in Romania, asa cum se intampla si la nivel mondial", declara reprezentantii Happy Tour.

Mai mult, la nivelul intregii piete, anul 2015 a inceput "foarte bine", cu cresteri ale vanzarilor in perioada early booking de 5-8% peste nivelul din anul anterior, sustine Cosmin Marinof, director national de vanzari al TUI TravelCenter prin Eurolines."Credem ca tendinta se va manifesta si in 2016. In sezon, cresterile la nivel de piata s-au micsorat pana la 1-2%, astfel incat estimam ca, per totalul anului 2015, vom avea un avans al pietei de 4-5%", mai spune Marinof. Potrivit lui, anul acesta au avut loc cresteri de cereri in special pentru litoralul romanesc, de 7%-8%, cu stagnare in statiunea Mamaia.

De asemenea, inscrierile pentru vacante timpurii au crescut semnificativ in toamna lui 2014, trend care s-a mentinut si in primele lui ale anului 2015, sustine Adriana Goicea, director general Cocktail Holidays. "Asta nu poate decat sa ne convinga ca tot mai multi clienti dispun de un buget mai mare si stabil pe baza caruia isi pot programa concediul cu mai mult de 6 luni inainte de plecarea in vacanta. Deci vorbim de incredere in locul de munca, stabilitate si venituri mai mari din care se pot aloca si banii pentru concediu", completeaza reprezentantul Cocktail Holidays.

Romanii, mai dispusi sa cheltuiasca. Turismul, pe plus anul acesta

"Cresterea economica anuntata de INS pentru primul semestru al anului se vede nu numai in statistici. Se simte ca a crescut consumul, au crescut si salariile, oamenii au devenit mai dispusi sa cheltuiasca, sunt mai optimisti. Se vede, de asemenea, ca turismul, serviciile, constructiile sunt pe plus anul acesta. In Romania este stabilitate si acest lucru aduce, de regula, rezultate bune in economie", considera Aurelian Marin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Turismul intern este in crestere in 2015 si datorita scaderii TVA la 9% pentru pachetele turistice, care l-a impulsionat, asa cum il va impulsiona si acordarea voucherelor de vacanta inca din acest an. La finalul anului vom constata nu numai ca numarul innoptarilor turistilor romani si straini in Romania, dar si numarul iesirilor din tara ale romanilor sunt la valori superioare celor din 2014, iar cresterea in general, a turismului, e la o valoare cu doua cifre.

Totodata, Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, spune ca aceasta crestere a PIB in primul semestru se regaseste si in cresterile vanzarilor din turism. "Este foarte bine, dar se putea si mai bine, mi-as fi dorit sa fie 5%", a completat Burcea referitor la cresterea PIB de 3,7% din primele 6 luni.

Cresterea PIB, psihologic vorbind, incurajeaza consumul

Si Lucian Boronea, directorul general Accent Travel&Events, spune ca aceasta crestere PIB este benefica pentru ca, psiholgic vorbind, incurajeaza consumul. "Avem nevoie ca in toate domeniile, indiferent de natura lor, sa generam pe cat se poate, un nivel de incredere ridicat consumatorilor pentru ca numai asa putem continua trend-ul ascendent al economiei. Daca e sa ne referim la industria turismului in 2015, din punct de vedere al Accent Travel&Events, cu siguranta avem o crestere mai mare decat cea inregistrata de PIB, pana la aproximativ 10% in cazul vacantelor, iar trend-ul pare a fi acelasi pana la sfarsitul anului", conchide Lucian Boronea, director general Accent Travel&Events.

Sursa foto: Avion care decoleaza/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri