Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat anul trecut la 80,22 milioane lei. Indicatorul a crescut cu 21% fata de 2013 (cand s-a plasat la 66,3 milioane lei) datorita majorarii volumului de lucrari de intretinere si reparatii de aeronave, scrie Mediafax.

"Pentru imbunatatirea rezultatului anului 2015, Romaero va implementa urmatoarele masuri: cresterea veniturilor din exploatare ca efect al cresterii portofoliului de comenzi prin atragerea de noi clienti si dezvoltarea pachetelor de lucrari cu clientii existenti; valorificarea unor active din proprietatea Romaero prin darea in plata si/sau vanzare; efectuarea de investitii pentru retehnologizare si esalonarea la plata a datoriilor", a comunicat Romaero.

In 2014, Romaero a inregistrat pierderi de 45,02 milioane lei, de peste doua ori mai mari fata de cele raportate in anul 2013, cand compania de stat a avut un rezultat negativ de 19,78 milioane lei. Anul 2011 a fost ultimul an in care Romaero a inregistrat profit (397.545 lei). Pentru 2015, Romaero a bugetat profit zero.

Reprezentantii companiei spun ca principalele motive pentru majorarea pierderilor au fost influenta negativa a cheltuielilor cu dobanzile si majorarile aferente arieratelor catre bugetul consolidat al statului, ca efect al nefinalizarii actiunilor lansate pentru valorificarea unor active disponibile, neutilizate in procesul de productie, din cauza ca prevederile legale impun respectarea unor termene pentru etapele de avizare, aprobare si valorificare; influenta negativa urmare a actiunii de reevaluare a stocurilor societatii pentru stabilirea valorii juste si de ajustare a valorii contabile a acestora. Un alt factor care a influentat accentuarea piererilor a fost cresterea cursului de schimb valutar al dolarului american, de la 3,2551 lei la 3,6868 lei.

De asemenea, producatorul de componente pentru avioane intentioneaza sa mareasca livrarile pentru Boeing, Israel Aerospace Industries (IAI) si Novae. "In anul 2015, Romaero a incheiat contracte noi numai in ceea ce priveste intretinerea si reparatiile de aeronave. In ceea ce priveste partea de reparatie aerostructuri, Romaero are incheiate contracte cadru pe perioade mari de timp detaliate anual prin comenzi si are un feedback pozitiv referitor la potentiali clienti ca urmare a participarii la Paris Airshow - Le Bourget 2015 (I.A.I., Boeing si Novae cu pachete suplimentare la contractele existente)", spune Romaero.

Citeste si:

Romaero are in prezent in derulare doua contracte incheiat direct cu gigantul american Boeing (Boeing Commercial si Boeing Defense & Aerospace), precum si cu alte companii care sunt furnizori directi catre Boeing (Spirit Aerosistems UK, Cyclone) pentru care executa piese primare specifice tuturor tipurilor de aeronave Boeing, mai putin modelul 787.

In plus, Romaero executa piese pentru aeronave Airbus, pentru doua companii care sunt furnizori directi catre Airbus, si anume Aerolean (Novae Aerospace) si Sabca. Piesele executate de Romaero sunt invelisuri pentru aeronavele A 320, respectiv invelisuri, dublori si lise pentru aeronavele A 380 si A 330.

Producatorul executa totodata invelisuri si lise pentru aeronava Embraer KC-390 a companiei din Cehia Aero Vodochody Aerospace. Compania ceha este furnizor direct pentru constructorul brazilian de aeronave civile, militare și private Embraer. Compania Romaero a planificat pentru acest an investitii de 11,6 milioane euro (din care 1,06 milioane euro sunt din surse proprii) in achizitia de utilaje noi, din cauza ca "utilajele si masinile existente in Romaero sunt prototipuri executate in Romania in anii '80 si sunt uzate fizic si moral".

Reprezentantii Romaero spun ca "aceste investitii sunt necesare pentru utilizarea eficienta a utilajelor folosite, pentru reducerea costurilor si a consumului, pentru eliminarea riscurilor de aparitii de defecte, cat si pentru a putea mentine activitatile si pentru a derula in continuare contractele incheiate". Compania are circa 900 de salariati si se afla in subordinea Ministerului Economiei, Comertului si Turismului.