"Rezultatele sunt datorate castigarii unor noi clienti, in urma participarii la licitatii publice, extinderii portofoliului de clienti business in zona Transilvaniei, dar si dezvoltarii afacerilor clientilor existenti. In ultimele luni a crescut si numarul de deplasari in interes de serviciu in strainatate, respectiv numarul de innoptari rezervate la destinatie, ceea ce confirma trendul la nivel national si international, in randul celor care calatoresc in interes de afaceri, de a imbina utilul cu placutul", se arata intr-un comunicat al companiei, scrie Mediafax.

Activitatea de business travel si organizare de evenimente, aferenta diviziei Eximtur Business, a reprezentat 63% din afaceri, divizia inregistrand in primele opt luni ale acestui an o crestere de 15% a vanzarilor, fata de perioada similara a lui 2014. Cel mai dinamic centru Eximtur Business a fost cel din Cluj-Napoca, acesta avand o crestere de 31% fata de perioada ianuarie - august 2014, urmat de Bucuresti, cu un avans de 17%, Sibiu (12%) si Timisoara (2%).

Destinatiile preferate de romani pentru vara 2015 au fost Romania, Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania si Italia, cea mai mare crestere fiind inregistrata pe Grecia (30%). Croatia a crescut anul acesta cu 70% in vanzarile Eximtur. Per total, cresterea vanzarilor in cazul turismului extern este de 11% in primele opt luni ale anului. Numarul turistilor care au ales Eximtur pentru vacantele in strainatate a crescut cu 16%.

Citeste si:

"In Romania s-a inregistrat o cerere mare pentru zonele care ofera posibilitati de turism balnear si activitati in aer liber sau facilitati de spa & wellness, vanzarile din acest an fiind cu peste 40% mai mari decat in anul precedent. Dintre acestea, statiunea Baile Felix este preferata turistilor Eximtur, urmata de Calimanesti - Caciulata si Sovata. Pe litoral, Mamaia a fost in prima optiune a turistilor EXIMTUR, urmata de Saturn si Eforie-Nord. Cresterea destinatiei litoral este de aproximativ 8% in acest an", potrivit companiei.

Valoarea medie a unui sejur in tara a fost de aproximativ 850 de lei/persoana, respectiv 350 de euro/persoana pentru un sejur in strainatate. In lunile de toamna, clientii companiei aleg city-break-uri in orase europene, cum ar fi Roma, Venetia, Paris sau Londra, si weekend-uri prelungite la munte sau la spa in Romania. De asemenea, cei care isi doresc sa mearga in vacanta in perioada Craciunului sau Revelionului profita in toamna de inscrierile timpurii pentru ofertele la schi, in special in Austria, dar si in Franta si Italia, sau in statiuni montane si balneo din tara. Clientii care prefera caldura si soarele in timpul sezonului rece opteaza sa plece in destinatiii exotice, dintre acestea Republica Dominicana, Maldive, Cuba si Thailanda fiind cele mai cautate.

Compania Eximtur, infiintata in 1993 si detinuta de Lucia si Radu Morariu, detine 28 de agentii proprii si francizate, in 18 orase din Romania. Activitatea companiei este organizata in patru divizii: business travel si organizare evenimente, leisure travel, incoming si scoala de turism.