Potrivit studiului realizat de IATA (International Air Transport Association), in anul 2012 s-au inregistrat 2,98 miliarde de calatori ai companiilor aeriene, iar in 2017 se estimeaza ca se vor inregistra peste 3,91 miliarde de calatori. De asemenea, se apreciaza ca piata de calatorii si turism va inregistra peste 7,6 miliarde euro in 2023 estimare care se bazeaza pe o crestere medie anuala de 4,4%.

"Tehnologiile web 2.0 si mobile au accelerat schimbarile care se produc in economie. Modele noi de afaceri apar foarte rapid si pot schimba radical modul in care sunt realizate afacerile in anumite domenii. Acest lucru s-a produs si in industria de calatorii si turism, unde mare parte din business a fost transferat in zona de web si mobilitate", a declarat Robert Komartin, general manager in cadrul Amadeus Romania.

Tehnologia, cheia in viitorul omenirii si transportului aerian

Una dintre concluziile studiului „Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow’s travellers” este ca tehnologia va juca un rol crucial in modelele de afaceri specifice industriei de calatorii si turism.

Se estimeaza ca in urmatorii ani, 80% din populatia globului va dispune de telefoane inteligente. Mai mult de 50% dintre calatorii viitorului vor realiza fluxul specific rezervarilor (de la informarea privind calatoria la rezervarea si plata efectiva) folosind serviciul web.

Amadeus Romania a organizat recent evenimentul traditional anual "Amadeus Solutions and Customer Support Forum 2015". In cadrul evenimentului, au fost prezentate noile solutii din zona Global Distribution System (GDS) si de travel management, solutii care adreseaza atat agentiile de turism, cat si alte companii locale din diferite domenii.

Citeste si:

In cadrul evenimentului a fost prezentat si noul parteneriat Amadeus – Blue Air, care a permis integrarea sistemului de rezervari Amadeus cu cel al companiei aeriene. In acest mod, agentiile de turism si companiile au acces direct din sistemele Amadeus la zborurile Blue Air.

Amadeus este unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii de tehnologie si de distributie pentru industria de turism. Grupurile de clienti includ furnizori de turism (de exemplu, companii aeriene, hoteluri, operatori de transport feroviar, linii de feribot, etc.), vanzatori din turism (agentii de turism si site-uri specializate) si clienti finali (corporatii si companii de management al turismului).

Grupul Amadeus are in jur de 13.000 de angajati la nivel global, in sediile centrale din Madrid (sediul central corporativ), Nisa (dezvoltare) si Erding (operatiuni), precum si in cele 71 de reprezentante Amadeus la nivel global.