Reviziile aeronavelor Blue Air le facem la Bucuresti. Avem un departament tehnic foarte dezvoltat cu 250-300 de angajati. Pe langa avioanele noastre deservim si companii din strainatate, Blue Panorama Airlines din Italia, LOT Polish Airlines, Georgian Airways, Cargoair din Bulgaria si o companie aeriana din Noua Zeelanda care vine pentru verificarile anuale.

Operatorii straini vin in Romania pentru mentenanta nu pentru preturi mai mici, pentru ca acestea sunt corelate cu cele la nivel european, ci pentru calitate si disponibilitate. Blue Air are printre angajatii de la departamentul tehnic si ingineri straini, insa procentul este mic, sub 1%. In total, compania are 750 de angajati.

Verificarea amanuntita a avioanelor se face anual si dureaza 30 de zile. Pretul este in jur de 1 milion de euro. "Putem face absolut orice la un avion in afara de partea calda a motoarelor. In mod regulat sunt trei companii aeriene care vin cu toata flota. Pentru o verificare amanuntita se demonteaza tot avionul si se verifica tot fuselajul cu ultrasunete. Un heavy check poate ajunge la un milion de euro", mai spune managerul Blue Air. Compania repara avioane in Baneasa din 2008.Blue Air

In urma cu o luna, Blue Air a modernizat interiorul unui Boeing 737-700 pentru care a achizitionat scaune negre Recaro din piele sintetica din Germania. Avionul in care a investit cateva milioane de euro opereaza pe ruta Bucuresti-Iasi si Iasi-Paris. Aprobarile au durat in jur de 30 de zile, iar schimbarea interiorului a fost realizata in doua zile.Blue Air

Iasi-Paris

Pe 26 octombrie, Blue Air a efectuat primul zbor Iasi-Paris. Compania se asteapta la un grad de incarcare de peste 80% catre Iasi, dupa ce primele curse au avut un grad de incarcare de 100%.Blue Air

Citeste si:

Service-ul, zborurile charter si inchirierile de aeronave reprezinta 10% din cifra de afaceri a Blue Air, care anul trecut s-a ridicat la 140 milioane euro. Bazele externe (Italia si Cipru) au adus companiei venituri de 30 de milioane euro. Restul de 90% din CA sunt zborurile regulate. Anul acesta, Blue Air estimeaza ca va atinge 200 milioane euro, iar numarul pasagerilor va depasi doua milioane. In urma cu un an, Blue Air a transportat 1,5 milioane pasageri.

Tudor Constantinescu lucreaza pentru Blue Air din 2005, dupa ce a terminat studiile la Bruxelles, iar in 2013 a devenit unul dintre actionarii companiei aeriene, prin firma Firma Airline Management Solutions infiintata alaturi de inca trei romani.

Rute Blue Air:

- din Bucuresti: Barcelona, Birmingham, Bologna, Bruxelles, Castellon, Catania, Dublin, Florenta, Glasgow, Hamburg, Iasi, Koln, Larnaca, Liverpool, Londra, Lyon, Madrid, Malaga, Milano (Bergamo), Milano (Linate), Napoli, Nisa, Paris, Roma, Stockholm, Stuttgart, Torino (Caselle), Valencia
- din Bacau: Bologna, Bruxelles, Catania, Dublin, Liverpool, Londra, Madrid, Milano(Bergamo), Paris, Roma, Stuttgart, Torino (Caselle)
- din Cluj – Napoca: Dublin, Liverpool
- din Constanta: Atena, Milano (Bergamo), Larnaca
- din Iasi: Barcelona, Bruxelles, Koln, Londra, Paris, Roma
- din Larnaca: Atena, Salonic
- din Sibiu: Koln, Stuttgart
- din Torino (Caselle): Atena, Bari, Catania, Ibiza, Lamezia Terme, Londra, Madrid, Menorca, Palma de Mallorca, Roma, Stuttgart

Baze operationale Blue Air:

Romania: Bucuresti, Bacau, Iasi
Externe: Larnaca, Torino (Caselle)