Rezervarea camerei se poate face printr-o agentie de turism, online sau direct la hotel. Orice ai decide verifica, inainte de a face rezervarea, ce au spus alti consumatori despre agentia de turism, platforma online sau hotelul pe care intentionezi sa le folosesti.

Rezervarea unei camere de hotel printr-o agentie de turism prezinta in primul rand avantajul ca poti discuta personal cu un angajat si-i poti cere acestuia toate informatiile de care ai nevoie. Agentia de turism trebuie sa-ti ofere un numar de informatii obligatorii. Aceasta obligatie este valabila numai pentru cazul in care rezervi doar cazarea. Daca inchei un contract pentru un pachet de servicii turistice, care include cazare, transport si/sau alte servicii, alte reguli se vor aplica.

"Agentia de turism nu este decat un intermediar in procesul de rezervare, astfel incat responsabilitatea pentru calitatea camerei si a serviciilor oferite apartine, de regula, hotelului. Agentia de turism poate raspunde de corectitudinea datelor introduse in procesul rezervarii, de exemplu, daca ti-au gresit numele sau perioada rezervarii, dar si pentru corectitudinea informatiilor oferite. Solicita agentiei de turism, inainte de finalizarea procesului de rezervare, detalii privind politica de anulare a rezervarii: cu cate zile inainte poti anula, care este valoarea penalitatilor in caz de anulare", spune Irina Chiritoiu, director ECC Romania.

Platforma online

Platformele online care permit rezervarea de camere de hotel sunt din ce in ce mai numeroase si utilizate. Principalele avantaje ar fi rapiditatea procesului de rezervare, sistemele de notare a hotelurilor in functie de satisfactia clientilor, oferta extrem de mare de hoteluri si altele. Odata finalizata rezervarea, trebuie sa primesti prin e-mail confirmarea comenzii de la platforma online. Atentie: nu vei putea renunta in termen de 14 zile la rezervarea facuta, daca te razgandesti! Majoritatea platformelor de rezervari presupun plata prin card sau PayPal sau alte modalitati asemanatoare, asa ca, inainte de a face o rezervare, asigura-te ca detii un card de credit/debit valabil ori un cont la o platforma de plati online.

Direct la hotel

Citeste si:

Uneori este posibil ca tarifele oferite de un hotel la rezervarea directa pe site-ul acestuia sau prin telefon sa fie mai convenabile decat atunci cand iti rezervi camera printr-un intermediar. Daca vrei sa faci rezervarea prin telefon, este bine sa soliciti, inainte de a-ti da acceptul in scris, confirmarea ofertei prin e-mail. Daca vrei sa faci rezervarea online, pe site-ul hotelului, si ai nelamuriri, suna la receptie si afla toate informatiile de care ai nevoie, inclusiv politica de anulari.

Anulari si reclamatii

Daca vrei sa anulezi o rezervare, fa o cerere in acest sens catre intermediar (agentia de turism sau platforma online) si catre hotel. Ofera toate informatiile necesare: identitatea ta, numarul rezervarii, data rezervarii. Ataseaza mesajului confirmarea rezervarii primite de la intermediar sau hotel.

Daca apar probleme, atat in timpul rezervarii, cat si ulterior, in timpul sederii la hotel, este bine sa faci o reclamatie. Adreseaza reclamatia atat hotelului, cat si intermediarului prin care ai rezervat camera. Reclamatia trebuie sa contina toate datele tale de contact si datele rezervarii.

Caz de succes

Majoritatea problemelor care apar intre tine si operatorul turistic pot fi remediate pe cale amiabila. Dar, in caz ca nu reusesti sa ajungi la o intelegere cu operatorul, poti apela la ECC Romania. Asa a facut si un consumator roman care a achizitionat un pachet de servicii turistice, la un hotel de 4 stele, de la o agentie de turism din Bulgaria. Ajuns la fata locului, consumatorul a observat mai multe deficiente: camere murdare, lipsa aerului conditionat, lipsa piscinei, pe care le-a comunicat imediat agentiei de turism telefonic si in scris. Cu toate acestea, agentia de turism bulgara nu a luat nicio masura, iar consumatorul a fost nevoit sa-si continue vacanta in conditiile date. Reintors in tara, a solicitat agentiei de turism o despagubire pentru prejudiciul cauzat, dar nu a primit niciun raspuns. Prin urmare s-a adresat ECC Romania care a transmis cazul catre ECC Bulgaria. Dupa contactarea de catre ECC Bulgaria, agentia de turism a acceptat sa ofere consumatorului suma de 200 de euro cu titlu de compensatie.

Sursa foto: Camera hotel/Shutterstock.com