Romanii zboara cu avionul pe destinatii externe in medie de doua ori pe an si cheltuiesc 300 de euro in medie pe calatorie, suma apropiata de bugetele de calatorie ale ungurilor si turcilor, potrivit unei analize Paravion.ro.

Romanii se aseamana cu turcii si in ceea ce priveste tipurile de vacante solicitate cel mai des, cu preferinta clara pentru city break-uri. Pentru aceste vacante, romanii cheltuiesc, in medie, 250 euro - 350 euro/persoana, iar turcii, 500 euro - 1.000 euro/persoana. In cazul vacantelor mai lungi, de 7 zile, turistii romani aloca un buget mediu de 600 euro - 800 euro/persoana, fata de 650 euro - 1.000 euro/persoana, cat cheltuiesc turcii.

Obiceiurile de calatorie ale turistilor romani sunt asemanatoare cu ale turcilor, acestia optand pentru destinatii europene, in timp ce ungurii prefera sa calatoreasca in Asia si SUA.

Din datele Paravion.ro reiese ca romanii zboara, in medie, de 2 ori pe an, la fel ca turcii si ungurii. Mai mult, turistii din Romania cheltuiesc la fel de mult ca aceia din Ungaria pentru un zbor. Astfel, bugetul mediu de calatorie alocat de romani porneste de la 300 euro/persoana, iar ungurii platesc de la 350 euro/persoana pentru un bilet de avion tur-retur. In acelasi timp, costul mediu al unei calatorii cu avionul este de circa 500 euro/persoana pentru turistii din Turcia.

In topul preferintelor turistilor din Romania se afla orase din Turcia, Grecia, Spania, Italia si Germania, in timp ce turcii prefera Moscova, Parisul, Londra, Kievul, Grecia, cu insulele si orasele din apropierea acestora. La polul opus se afla ungurii, care prefera Bangkokul, Miami, Tokyo, New Yorkul sau Istanbulul.

In ceea ce priveste destinatiile catre care zboara cel mai des turistii din cele 3 tari, din Romania si Turcia se zboara, cel mai mult, la Paris, Londra, Amsterdam si Barcelona. Lista destinatiilor romanilor este completata de Antalya, Praga, Viena, Istanbul, iar a turcilor, de Moscova si Kiev. Din Ungaria se zboara cel mai des spre Bangkok, New York si Istanbul.

”Am observat ca, desi au tendinte asemanatoare in ceea ce priveste frecventa, perioada si bugetul calatoriilor, romanii au criterii diferite de turci si unguri, cand vine vorba de destinatiile preferate de vacanta. Turistii din tara noastra cauta cele mai bune servicii si raport calitate-pret, pentru turci primeaza atractiile turistice, pe cand ungurii profita de faptul ca nu au nevoie de viza pentru SUA”, a afirmat Remus Visan, managing director al Paravion.ro.

Se mai poate observa o asemanare intre Romania si Turcia si in legatura cu ponderea turistilor tineri, respectiv, seniori, care au accesat anul acesta pachete turistice complete. Aceasta este de 70% tineri – 30% seniori in tara noastra, respectiv 80% tineri – 20% seniori, in Turcia.

De asemenea, turistii romani au aceeasi deschidere catre mobilitate ca aceia din Turcia. In Romania, rezervarile din aplicatia mobila au crescut cu 300% in 2015, ajungand la o cota de 25% din totalul tranzactiilor mobile efectuate de clientii Paravion prin intermediul smartphone-ului. La randul lor, aproximativ 40% dintre rezervarile biletelor de avion facute de turci au venit de pe aplicatia mobila.

Paravion.ro activeaza pe piata din Turcia sub brandul Bavul.com, achizitionat in luna martie a acestui an. Paravion.ro este una dintre cele mai importante agentii de turism online din Romania, care opereaza pe mai multe piete din Europa de Est. Pe piata locala, Paravion concureaza cu Vola.ro, Fly-go.ro si Tripsta.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri