"Ca sa generezi incoming trebuie sa te duci pe toate nisele necesare, sa targetezi si sa deblochezi niste puncte vitale, de la partea de transport aerian, pentru ca pentru incoming ai nevoie de chartere, de la partea de actiuni punctuale si aici vreau sa spun ca din punctul meu de vedere pentru incoming cei care ne pot ajuta cel mai mult si trebuie sa-i folosim sunt cei din diaspora. Tin foarte mult la lucrul acesta pentru ca avem o sursa foarte importanta de nationalism, de romanism acolo, care are si conexiuni necesare chiar in piata pe care o targetam si noi nu o folosim suficient", a spus Anca Nedea, presedinte ANT, intr-un interviu pentru wall-street.ro.

Ea mai spune ca vor continua actiunile de promovare a Romaniei, doar ca astazi turistul fuge dupa autenticitate, care trebuie vanduta foarte bine.

"Romania dispune la ora actuala de acest varf de lance, autenticitatea, care poate genera incoming si consum pe nisa de turism, fara prea mari costuri din partea noastra. Toate tarile emergente au inteles ca valoarea inestimabila dupa care fuge consumatorul de turism este autenticitatea. Romania dispune din plin de bogatie culturala si traditii bine pastrate", a explicat Nedea.

Gastronomia, numarul unu in industria mondiala de travel

Presedintele ANT a mai povestit ca a fost la summitul ministrilor din Londra, unde s-au reunit autoritati din turismul mondial, si unde a remarcat ca tarile participante au o strategie "corenta si foarte bine pusa la punct" in ce priveste turismul, desi unele dintre tari sunt mici, nu au traditie in industria ospitalitatii sau poate ca se confrunta cu probleme. "Cu toate acestea, este clar ca, la nivel mondial, industria travel este cea care da nota deschiderii pentru fiecare din guvernele si din ministerele participante. Fiecare din aceste tari, pe langa resursele naturale, munti, ape, zone costiere sau partea de situri arheologice si culturale, vinde partea de autenticitate, dar, atentie, din punct de vedere al experientei, pentru ca ceea ce vinde turismul este de fapt experienta. Si atunci fiecare tara pune accent nu numai pe traditii, dar si pe ce inseamna local in gastronomie. Gastronomia, in cadrul industriei de travel, a ajuns punctul de plecare numarul unu la nivel mondial, iar trendul pe gastronomie uneste pe harta destinatiile de impact in travel", a conchis Nedea.