"Am avut prima intalnire cu reprezentantii Google. Noi lucram efectiv la scrierea acordului, care nu presupune bani, este gratis, ci incarcarea tuturor informatiilor, ANT va furniza date, de exemplu toate informatiile legate de Drumul Vinului, imagini, filme pe care le-am realizat din fonduri europene, pentru a promova obiectivele turistice strategice, statiuni balneo etc. Iar dansii ne vor pune la dispozitie platformele si informatiile si programele pe care le au. Dupa aceea, vom identifica daca exista potential si pentru alte asemenea proiecte, pe care sa le dezvoltam impreuna. Toate aceste informatii care vor fi incarcate pe platformele Google vor fi vizibile in intreaga lume, lucru foarte important pentru pomovare. Noi avem dead-line ca pana la sfarsitul anului sa fie incarcate macar o parte din proiectele si filmele noastre. Oricum, pana in primavara trebuie sa avem finalizata partea aceasta de schimb de informatii", a declarat joi presedintele ANT, Anca Pavel-Nedea, intr-o intalnire cu presa, potrivit Mediafax.

Un aspect important, spune presedintele ANT, este ca turistii si oricine urmareste aceste platforme online vor putea sa isi exprime parerea si sa ofere informatii si comentarii referitor la orice destinatie turistica din Romania, informatii si sugestii care vor fi utilizate de autoritati.

De asemenea, oficialii ANT au in plan incheierea unor acorduri asemanatoare cu Facebook si YouTube, cu care urmeaza sa poarte discutii.

In plus, tot in vederea promovarii turistice a Romaniei, ANT vrea sa ceara sprijinul si diasporei. "Diaspora este cea care te poate ajuta sa generezi turisti, tin foarte mult la acest aspect", a spus Anca Pavel-Nedea.

Citeste si:

De altfel, ea a subliniat ca ANT va participa anul viitor la mai putine targuri de turism in afara tarii, comparativ cu acest an, decizie luata cu specialistii din cadrul ANT, in urma rezultatelor la targurile din anii anteriori. In opinia presedintelui ANT, una din piete cu potential, care ar putea aduce turisti in Romania, este Rusia.

"Exista un potential pe aceasta piata in a cosuma produse turistice romanesti, Rusia este o piata mare de unde si Romania poate sa manance o paine. Ne dorim sa atragem cat mai multi turisti rusi in Romania. Rusilor le place si la munte, dar si litoralul. Cauta totodata produse anti-aging (impotriva imbatranirii, n.r.). Practica inclusiv turismul religios, merg in statiuni balneo dar si in Delta Dunarii. Mai trebuie doar identificati tour-operatorii care sa-i aduca in Romania. Si este totodata important sa avem angajati vorbitori de limba rusa in unitatile de cazare, intrucat nu toti rusii vorbesc si o alta limba straina", a spus Nedea.

In ceea ce priveste proiectul "Ambasadorii turismului", autoritatea lucreaza la o noua lista, urmand ca din 2016 sa fe desemnati alti ambasadori, din domenii precum fashion, muzica, cercetare si sport.