Producatorul european de avioane Airbus a depasit Boeing în 2015 in privinta numarului de comenzi, a caror valoare totala a atins un nivel record de 1.000 de miliarde de dolari, dar grupul american este lider in cazul livrarilor, pastrand statutul de cel mai mare producator de aeronave.

Divizia producatoare de avioane a Airbus Group a inregistrat 1.036 de comenzi de aeronave, dupa anulari, in scadere cu 29% fata de 2014, in timp de Boeing a atras 768 de comenzi, cu 46% sub nivelul anului precedent, relateaza Reuters , conform Mediafax.

Ambii constructori de aeronave au consemnat scaderi ale numarului de comenzi, dupa doi ani foarte buni, pe fondul temerilor legate de impactul incertitudinilor economice si al preturilor mici ale petrolului asupra cererii de avioane cu consum redus de carburant.

In pofida acestui fapt, livrarile de modele populare au avansat, reflectand estimarile industriei de crestere a traficului.

Airbus a inregistrat anul trecut un record propriu al livrarilor, de 635 de avioane, pentru 2016 anticipand ca acestea vor depasi 650 de aparate.

De asemenea, Airbus anticipeaza ca nivelul noilor comenzi va fi din nou mai mare decat livrarile.

Boeing a anuntat saptamana trecuta ca livrarile companiei au urcat cu 5% in 2015, la 762 de avioane, un nivel record la nivelul industriei.

Livrarile combinate ale celor doi producatori de avioane au atins un nivel de aproape 1.400 de avioane, iar Airbus considera ca piata este "solida".

Din totalul livrarilor, 45% au fost realizate de Airbus, cel mai redus nivel din 2002 si in scadere fata de Boeing. In privinta livrarilor de avioane mari, cota Airbus a coborat la 35%, cel mai scazut nivel din 2001, dupa ce Boeing a marit livrarile de aparate 787 Dreamliner.

Sursa foto: PhotonCatcher / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri