Romania va incerca sa atraga cat mai multi turisti chinezi si va facilita in acest sens procesul de acordare a vizelor, in baza unui protocol care urmeaza sa fie semnat in doua saptamani, a declarat luni presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, Anca Pavel Nedea.

"Impreuna cu Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT), inca din noiembrie, am depus la minister si am cerut deblocarea situatiei vizelor si facilitarea lor. Odata cu noul Guvern, s-a vorbit, am trimis adresa catre MAE (Ministerul Afacerilor Externe, n.r.) si catre IGI (Inspectoratul General pentru Imigrari, n.r.), cei care se ocupa de circulatia straina pe teritoriul Romaniei, ne-am intalnit in sedinta de lucru acum doua saptamani (...) In maxim doua saptamani se va semna protocol intre IGI, MAE, ANT si asociatiile agentiilor de turism, astfel incat sa deblocam situatia vizelor cu China", a afirmat Pavel Nedea, intr-o conferinta de presa, scrie Mediafax.

Ea a adaugat ca astfel un turist chinez ar putea primi viza pentru Romania in maximum sapte zile, termen care insa nu va fi valabil si pentru turistii romani care merg in China. Presedintele ANT afirma ca Ambasada Chinei de la Bucuresti a dat permisiune ca romanii care pleaca in China sa nu mai fie nevoiti sa vina sa isi depuna actele pentru viza, ci, daca vin printr-un touroperator, acel touroperator va veni cu toate pasapoartele si vor putea obtine viza.

Seful ANT a mentionat ca va fi necesara o vizita oficiala in China, depi Romania are la Beijing un birou de promovare turistica. "Turismul nu vorbeste limbaj politic, nu vorbeste de problemele si contextul international", precizeaza Nedea.

Ea a amintit si ca saptamana trecuta reprezentantii ANT si ANAT s-au aflat la Moscova, impreuna cu 20 de tour-operatori romani specializati pe incoming, pentru a atrage cat mai multi turisti rusi in statiunile romanesti. Jucatorii locali din turism vor sa profite mai ales de contextul international si sa atraga macar o parte din turistii rusi care pana acum isi faceau vacantele in Turcia, o piata care acum are de suferit din punct de vedere turistic, din cauza atentatelor.

Nedea precizeaza totodata ca, pana acum, Romania nu a fost promovata in Rusia. De asemenea, Autoritatea Nationala pentru Turism va organiza in urmatoarele luni, impreuna cu mai multi touroperatori romani, caravane si roadshow-uri in Rusia, menite sa atraga cat mai multi turisti rusi in statiunile balneo din Romania, in Delta Dunarii sau Maramures. Autoritatile spera sa atraga anul acesta si in 2017 aproximativ 100.000 de turisti anual.

"Am stabilit impreuna cu mediul privat oportunitatea de a organiza caravane, roadshow-uri pe teritoriul Federatiei Ruse, dincolo de Moscova, unde avem posibilitatea de a accesa 15 milioane de posibili turisti, macar o mica parte daca am accesa tot ar insemna o crestere a incoming-ului si generarea de consum turistic pe piata romaneasca. Dar pot fi exploatate si alte regiuni cu mare interes pentru tot ce inseamna balneo, wellness, parte de turism de sanatate, pachete integrate leisure-Delta Dunarii, pachete pe Maramures, pe turism cultural, pe turism istoric, de ce nu, foarte important, pe turism religios, pentru ca sunt ortodocsi, la fel ca si noi. Foarte important, la fel ca si trendul international, si consumatorul de pe piata rusa prefera pachete regionale. In acest sens, prospectam colaborari cu piete ca Ungaria, Bulgaria, ca sa putem aduce impreuna pachete de vizitare pe regiuni", afirma Anca Pavel Nedea.

In plus, ANT, impreuna cu mediul privat, vrea sa organizeze info-tripuri prin care sa aduca reprezentanti ai mass-media ruse, bloggeri, touroperatori din Rusia, pe teritoriul Romaniei. Presedintele ANT estimeaza ca in lunile martie, aprilie sa fie deja derulate o parte din aceste actiuni.

Rusia este de altfel a patra piata turistica a lumii, turistii rusi fiind obisnuiti cu servicii de inalta calitate, cum ar fi Antalya sau Grecia.

"Rusilor le place sa se distreze, sa mearga in cluburi, deci le putem oferi pachete in statiuni precum Mamaia, dar si in statiuni balneo, unde avem intre cei mai buni specialisti din intreaga lume. Avem insa nevoie de infrastructura”, afirma presedintele ANT.

Altfel, Asociatia Litoral Delta Dunarii a lansat un program dedicat turistilor rusi, similar „Litoralului pentru toti“. Astfel, prin acest program – botezat „Litoralul pentru rusi“ – turistii vor beneficia de preturi foarte mici pentru cazare in hotelurile care vor intra in acest program, in lunile mai si septembrie. Presedintele Asociatiei Litoral Delta Dunarii, Corina Martin, a declarat ca preturile la cazare vor fi sub 10 euro/noapte/persoana la hoteluri de 4 stele, astfel incat litoralul romanesc sa devina mai competitiv decat piata Bulgariei.

Reprezentantii ANT spun insa ca aceasta oferta de 10 euro “a facut foarte mult rau”.

„In primul rand industriei, eforturilor pe care le-a facut Romania sa puncteze asa ceva, a facut mare rau. Eu a trebuit sa primesc si parerile celor din industrie care au crezut ca noi, tot prin autoritate, am pus la cale, s-a creat o mare neintelegere. Cel mai mare dusman al doamnei Corina Martin e doamna Corina Martin. A avut intotdeauna eforturi bune pe promovare, le salutam. Dar nu ai voie sa iesi, sa lansezi sume, cifre, fara nici cea mai mica consultare cu mediul privat, chiar daca din experienta stie ca reuseste sa faca asta. Viciezi posibilitatea touroperatorilor din Romania sa faca niste deal-uri bune”, a spus Nedea.

La randul sau, Gheorghe Fodoreanu - presedintele Comisiei de Incoming a ANAT, afirma ca cererea ruseasca este completa si ca turistului rus ii plac circuitele. Acesta subliniaza insa ca este absolut necesar ca in hotelurile din statiunile romanesti sa existe si vorbitori de limba rusa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri