In brevetele # 88319 (19) UA si # 144783 RU detinute de Tatarenko Vladimir Nicolaevici pentru constructia de aeronave este prevazuta separarea partii inferioare a fuselajului in care sunt pasagerii si bagajele si coborarea treptata datorita a doua parasute speciale.

Pentru ca acest sistem sa fie viabil trebuie ca fuzelajul sa fie realizat din carbon si alte materiale usoare care vor compensa partial greutatea sistemului parasutelor. In prezent, exista astfel de sisteme de aterizare folosite in domeniul aviatiei militare de transport.

Citeste si:

capsula detasabila avion

Calcule preliminare arata ca greutatea aeronavei va creste usor, deci biletul va deveni mai scump. Nu ar fi asta o problema, pentru ca in urma unui chestionar a reiesit ca 95% dintre respondenti sunt gata sa plateasca mai mult pentru o calatorie cu avionul atata timp cat va deveni mai sigura.

Conform ICAO, in ultimii zece ani, circa 8% din accidentele aviatice au avut loc in in timpul decolarii, 21% la aterizare si 71% in timpul zborului. Analiza cauzelor accidentelor arata ca 75% dintre acestea sunt produse de factorul uman si 25% sunt din alte cauze, defectiuni sau starea vremii.

Pentru a reduce numarul de victime in cazul unui accident aviatic sunt necesare noi principii de constructie a aeronavelor care sa permita evacuarea oamenilor de la cateva sute de metri inaltime pana la mai multi kilometri.