Deutsche Lufthansa a inregistrat un profit net de 1,7 miliarde de euro in anul 2015. Cresterea a fost extrem de puternica fata de anul 2014 in care aceasta inregistra un profit de numai 55 de milioane . Aceasta diferenta a fost creata si de faptul ca anul 2014 a fost afectat de costuri exceptionale, iar in anul 2015 costul carburantului a fost mai scazut, transmite MarketWatch.

In trimestrul patru, pierderile care au loc in mod traditional, au scazut la 50 de milioane de euro de la 427 milioane euro in aceeasi perioada a anului 2014, conform News.ro

Profitul ajustat înainte de dobânzi i taxe a avansat anul trecut cu 55,2%, la 1,82 miliarde de euro. Compania anticipa un profit de 1,75 miliarde euro-1,95 miliarde de euro.

Vânzrile au crescut cu 6,8%, la 32,1 miliarde de euro.

Lufthansa aplic un program de restructurare pentru reducerea costurilor i refacerea competitivitii. Operatorul aerian german a pierdut din cota de pia în favoarea companiilor low-cost, precum Ryanair Holdings i easyJet PLC.

În cazul curselor pe termen lung, Lufthansa a avut de pierdut din cauza unor operatori din Orientul Mijlociu ca Emirates Airline i Qatar Airways, pe rutele ctre Asia.

Eforturile de reducere a costurilor, inclusiv prin transferarea unor curse diviziei low-cost Eurowings, au fost contestate de sindicate, care au declanat greve.

Aciunile greviste au provocat în trimestrul patru costuri de 100 de milioane de euro. Chiar i aa, Eurowings a obinut anul trecut un uor profit operaional.

Pentru 2016, compania anticipeaz costuri legate de carburani în valoare de 4,8 miliarde de euro, cu 1 miliard de euro sub nivelul din 2015. Ar fi pentru al doilea an consecutiv când Lufthansa ar înregistra o scdere de 1 miliard de euro a costurilor pentru carburani, chiar dac traficul va fi mai mare.


Sursa foto: Anton Watman / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri