Definit ca "returnerism", fenomenul se refera la intoarcerea in aceeasi destinatie de vacanta daca nu an de an, atunci cel putin de cateva ori in decurs de mai multi ani. In timp ce un sfert din britanici se reintorc in fiecare an, de patru ori la rand, in aceeasi statiune, 10% din acestia revin in aceeasi locatie de vacanta de cel putin zece ori, conform Adevarul.

In Romania, procentele sunt mai mici, aproximativ 2-3% din turistii romani cochetand cu aceasta idee de a se intoarce an de an in acelasi loc, pe o perioada mai mare de trei ani de zile, dupa cum afirma consultantul in turism Ciprian Enea. Cauzele pentru reintoarcerea in acelasi loc de vacanta, in acelasi mediu cunoscut deja pot fi de mai multe feluri. Aceasta denota fie neputinta persoanei de a accepta schimbarea, fie faptul ca nu-si doreste sa faca un efort suplimentar pentru a se orienta, integra si intelege noul mediu, fie probleme de alta natura, precum cea materiala, sustine psihologul Keren Rosner.

Citeste articolul integral pe Adevarul.

Sursa foto: gpointstudio / Shutterstock