"Multi turisti aleg in ultima perioada pachete de vacanta pe yacht, tururi de tipul food&wine, participare la diferite evenimente (show-uri, concerte, petreceri, evenimente sportive), practicarea sporturilor de care nu dispun acasa – cum ar fi canyoning, kayaking, kiteboarding, yachting, escalade, offroad etc, tururiistorice sau pe segmentul arta si arhitectura, tururi pentru biciclisti, motociclisti etc", spune Udrea, citata de Mediafax.

Potrivit managerului agentiei de turism online Qualis Travel, turistii romani au inceput sa aleaga Parisul sau Budapesta, nu doar pentru obiectivele turistice clasice, ci si pentru experienta turismului gastronomic si viticol, cu tururi si degustrari la cele mai renumite domenii si crame din lume, cum ar fi cele din regiunea Champagne sau Tokaj.

De asemenea, foarte populare au devenit vacantele si petrecerile pe yacht, in zone precum Grecia, Italia, Malta, Croatia sau destinatii exotice precum Thailanda.

"Standardele romanilor in materie de turism au crescut in ultima perioada, acestia dorind informatii cat mai detaliate, inca de la inceput, cu privire la reputatia locatiei de cazare, cerandu-ne o lista de review-uri, informatii despre traseu si durata lui, despre activitatile conforme cu interesele lor declarate, sugestii de restaurante, un meniu in functie de preferinte, lista cu obiective turistice de vizitat si chiar rezervarea de bilete pentru acele obiective. S-a creat o adevarata cultura a turismului printre romani, iar turismul tematic devine din ce in ce mai important", spune Alice Udrea.