Consiliul Concurentei a demarat in aprilie o investigatie privind o posbila incalcare a regulilor de concurenta la vanzarea pachetelor turistice prin agentiile de turism, dupa o sesizare anonima, scrie News.ro.

Autoritatea suspecteaza agentiile de turism ca isi coordoneaza politicile comerciale in scopul impunerii unui pret minim de vanzare a pachetelor. “Ideea cu Consiliul Concurentei este ca are niste reguli foarte dure, pe care poate noi din pacate nu stim. Am solicitat casei de avocatura sa faca training. ANAT va organiza cel putin trei traininguri, la Bucuresti, la Cluj si la Timisoara, ca la copiii retardati, sa discutam despre Legea Concurentei", a spus Burcea, la prima conferinta de la numirea in functie.

"La Consilul Concurentei nu sunt lucrurile numai de principiu, e vorba si de detalii. Probabil ca pana in septembrie vom face cele trei seminarii. Eu jumatate din Legea Concurentei o stiu pe dinafara, dar trebuie sa o invete toata lumea”, a completat el.

Agentiile anchetate sunt Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel si Amarino.

Noul sef al ANAT sustine, insa, ca nu exista nicio intelegere intre turoperatori.“Nu exista intelegi de pret intre noi, pentru ca nu se pot realiza. Dar mi-as dori sa ma inteleg mai bine cu competitorii mei. Eu vreau sa ma intalnesc cu domnul Chiritoiu si sa-i spun ca ANAT ii sta la dispozitie 25 de ore, ca sa-i explicam cum functioneaza industria, cine suntem. Noi suntem oricand deschisi sa-i spunem cum lucram si ce facem”, a mentionat Burcea.

Citeste si:

Acesta spune ca spera ca agentiile de turism sa primeasca doar un avertisment.

“Ancheta Consiliului Concurentei a pornit de la un film, de la niste discutii, o intalnire de peste o suta de agentii de acum trei ani, la Predeal. A filmat un operator de la Constanta, deci va dati seama de cat de ascunse erau discutiile”, a mai spus seful ANAT.

Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile si punctele de lucru ale mai multor companii active pe piata serviciilor turistice, iar documentele ridicate in cadrul acestor inspectii se afla in analiza autoritatii.

Aceasta este prima investigatie declansata de autoritatea de concurenta in urma unor informatii primite printr-o sesizare anonima inregistrata pe Platforma avertizorilor de concurenta. Aceasta platforma reprezinta un instrument care asigura anonimatul persoanelor care doresc sa comunice Consiliului Concurentei informatii referitoare la activitatile de tip cartel ale unor companii.

ANAT este un patronat care reprezinta interesele a circa 500 de agentii de turism, cele mai importante din tara, ce cumuleaza peste 85% din vanzarile de pachete turistice.

Sursa foto: Shutterstock / Uber images