Climatul de afaceri va profita de pe urma aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, hotelurile urmand sa deschida noi unitati, in special pe segmentul destinat oamenilor de afaceri, potrivit unei analize Raiffeisen Capital & Investment, publicata in Romanian Business Digest.

Investitiile totale ar putea depasi un miliard de euro in urmatorii trei ani, se arata in analiza Raiffeisen Capital & Investment. Numai in Bucuresti vor aparea cinci hoteluri de cinci stele si cinci hoteluri de patru stele, ceea ce demonstreaza ca cererea este mai mare decat oferta. In Bucuresti ar mai fi loc pentru inca circa 1.100 de camere de doua stele, 600 de camere de trei stele, 900 de patru stele si circa 1.200 de cinci stele, potrivit analizei citata de Rompres.

Pana in 2010 orase precum Brasov, Constanta, Iasi Cluj-Napoca, Timisoara, Oradea si Sibiu vor avea cel putin un hotel clasificat la patru stele. Marile nume, precum Marriott, Radisson, Cendant sau Intercontinental vor sa-si extinda retelele pentru a tine pasul cu oportunitatile oferite de dezvoltarea economica a Romaniei.

Marriott International prezenta cu hotelul Marriott de cinci stele, intentioneaza sa aduca brandurile Courtyard sau Renaissance in Romania, Radisson SAS va fi prezenta pe piata prin fostul Hotel Bucuresti, aflat acum in renovare.

Intercontinental Hotels Group, care ar brandul Intercontinental si realizeaza managementul hotelului Crowne Plaza, analizeaza posibilitatea extinderii in Romania in special pe segmentul de trei stele, sub brandul Holiday Inn sau de doua stele - Holiday Inn Express.

Citeste si:

Un alt mare brand international pe piata hotelurilor, Cendant, care detine hotelul Howard Johnson de cinci stele din Bucuresti si hotelul Majestic de patru stele sub brandul Ramada.

Lantul Ramada va fi extins urmand sa aiba patru hoteluri sub aceasta sigla pana la mijlocul lui 2007. Cendant va avea circa 1.000 de camere la Bucuresti si peste 30 de hoteluri pana in anul 2015 pe piata romaneasca, majoritatea fiind localizate in afara Bucurestiului.

Lanturi hoteliere precum Golden Tulip si Accor, care a finalizat recent hotelul Novotel din Bucuresti de patru stele, au si ele o strategie de extindere in special in afara Bucurestiului, urmand sa deschida sase unitati sub franciza in 2007, respectiv sapte sau opt hoteluri in cele mai importante centre economice si culturale in urmatorii ani.

Si ale companii de pe piata hoteliera din Romania se concentreaza pe modernizarea unitatilor din portofoliu, precum Perla Majestic, care a deschis hotelul Phoenicia din Capitala si lantul Best Western.