Art&Craft Design, unul dintre cele mai cunoscute lanturi de magazine cu suveniruri din tara, a generat anul trecut afaceri de aproximativ 3,4 milioane de euro din vanzarea de amintiri din Romania atat catre turisti straini, cat si catre romani. Iata care este povestea Art&Craft si ce suveniruri cumpara turistii cel mai mult.

Art&Craft Design si-a inceput activitatea in 2003, cand a fost deschis primul magazin de suveniruri, pe Aeroportul Otopeni de langa Capitala. Ulterior, Art&Craft a inceput sa vanda suveniruri si pe aeroporturile din Sibiu, Targu Mures, Timisoara, Cluj-Napoca si Craiova.

Sursa foto: RomanianArtandCraft/Facebook.com

In cei 13 ani de activitate, business-ul Art&Craft a ajuns, in 2015, la afaceri nete de aproximativ 3,4 milioane de euro (peste 15 mil. lei), in crestere de la 2,9 mil. euro (2014) si un profit net de peste 670.000 euro (peste 3 mil. lei), de la 630.000 euro (2014), la 38 de angajati, potrivit datelor financiare publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Art&Craft are la vanzare aproximativ 1.500 de produse diferite in fiecare din magazinele de pe aeroporturile din tara, prin care oua incondeiate, ceramica populara, obiecte din lemn, suveniruri si dulciuri cu specific romanesc, create de mestesugari din intreaga tara. Preturile incep de la 9 lei pentru produse in miniatura (cesti si farfurii) si ajung la 40-70 lei pentru diverse suveniruri, respectiv 90-130 lei pentru oua de gasca incondeiate si glob cu Vlad Tepes si chiar la 3.000 de euro pentru o carpeta lucrata manual.

Sursa foto: RomanianArtandCraft/Facebook.com

Dintre acestea, cele mai cumparate produse de catre turistii straini si romani sunt ouale incondeiate, ceramica de Horezu, iile, nucile si cornulete umplute si tricourile de tip suvenir.

"Produsele de arta populara sunt vedetele incontestabile ale magazinelor (oua incondeiate, tesaturi, ceramica). Turistii straini cumpara din toate gamele de produse, nu manifesta neaparat niste preferinte, iar pasagerii romani se axeaza in special pe produse de arta populara, cum ar fi ceramica, tesaturi, oua incondeiate, bunatati traditionale", a spus, pentru wall-street.ro, Mioara Olteanu, managenerul general al Art&Craft Design.

Potrivit directorului Art&Craft, amintirile din Romania sunt cumparate in proportie egala de turisti straini si turisti romani care calatoresc la rude sau prieteni in strainatate. Totusi, cea mai mare parte a clientilor este reprezentata de turisti de business, care calatoresc frecvent in Romania.

In februarie 2015, Art&Craft a lansat si un magazin online pentru clienti corporate si persoane care cumpara suveniruri pentru prieteni din strainatate, insa, potrivit managerului general, focusul companiei este in continuare pe aeroporturi.

Sursa foto: RomanianArtandCraft/Facebook.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri