Romania este bogata in atractii turistice, insa nu poate concura prin statiunile de la mare si partiile de la munte cu tari ca Spania, Italia, Grecia, Austria sau Franta. De aceea, sansa Romaniei de a iesi in lume este turismul balnear, care da unicitate tarii noastre, considera directorul unui hotel din statiunea Bailea Felix.

"Am spus intotdeauna: sansa Romaniei sa iasa in lume este turismul balnear. Nu o sa putem niciodata concura prin turismul de litoral cu tarile mediteraneene, nici cu Spania, nici cu Italia, nici cu Grecia, si nu neaparat pe infrastructura, ci pe conditiile naturale pe care le ofera destinatia. Nu o sa putem concura niciodata cu Austria, Italia sau Franta pentru ca au Alpii, au partii pe care poate la ora asta se schiaza pe ghetari, au infrastructura", sustine Dumitru Fechete, directorul complexului hotelier President din Baile Felix (Bihor).

Romania detine doua treimi din potentialul Europei de a face turism balnear, mai spune Fechete, si, spre exemplu, statiunea Baile Felix are o calitate a apei notata cu indicativul 9, adica fara nitriti si nitrati, ceea ce ii face si pe cehi sa se laude ca se afla in top dupa Romania la acest capitol.

La apa termala, cehii se lauda ca sunt in top dupa Romania

"Calitatea apei din Baile Felix este unica, iar asta nu este o poveste de marketing. Sunt buletine de analize pe care le avem la Institutul apei din Berlin. Cei din Berlin ne-au trimis pe 3 pagini la ce este buna apa termala si ne-au intrebat daca suntem constienti de valoarea acesteia. Felix nu este intr-un cadru natural iesit din comun, nu este munte, nu este mare. Dar atractia Felixului este apa termala si cei care vin aici vin datorita calitatii apei. Cei de la Karlovy Vary (n.r. statiune balneara in Cehia) se lauda: au o placuta pe care scrie ca acolo este una dintre cele mai bune ape termominerale din Europa dupa cea din Baile Felix", explica in continuare Dumitru Fechete de ce este important ca Romania sa se promoveze ca o destinatie de turism balnear.

De altfel, presedintele ANT sustine ca, pe termen scurt si mediu, turismul balnear ar putea aduce 500 milioane de dolari, insa importanta este calitatea serviciilor, nu doar pretul.

De ce Romania pierde, de fapt, turisti

In ce priveste pretul, Romania este competitiva pe turism balnear, mai spune directorul hotelui din Baile Felix, dar in acelasi timp tara noastra pierde turisti pentru ca sta prost la transport. Nu exista zboruri directe din multe state europene catre Oradea, fapt pentru care turistii straini sunt nevoiti sa aterizeze in Budapesta si acolo sa fie transferati cu autocarul, ceea ce ridica pretul unui sejur in Romania fata de alte tari cu statiuni balneare.

"Romania este foarte competitiva pana la un punct. Va dau un exemplu: anul trecut cand am fost in Germania, am fost la un turoperator care aduce turisti in Europa de Est, in special in Ungaria, Slovacia si Slovenia. Le-am spus care sunt avantajele Felixului, ce le putem oferi. Ca preturi, stiau ca suntem competitivi, dar au zis «da, pana aici sunteti competitivi, dar sunteti cu vreo 450 km mai incolo (n.r. fata de Budapesta) si nu aveti un aeroport unde sa avem zboruri regulate sau charter»", a spus Dumitru Fechete.

O alta problema pentru care turoperatorii straini nu aduc turisti straini in statiunile balneare romanesti este ca statul roman nu are subventii pentru acestia. Asa ca multe agentii de turism straine prefera sa duca mii de turisti straini la Heviz, cea mai cunoscuta statiune balneara din Ungaria, pentru ca pentru fiecare persoana adusa acolo, cu avionul sau cu autocarul, statul ungar deconteaza o suma care acopere o mare parte din costul de transport.

Sursa foto: Denizo71/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri