Marius Pandel a explicat, intr-o conferinta de presa, ca Memento Bus este o agentie de turism care organizeaza transport cu autocarul si nu o companie de transport rutier de persoane. Astfel, potrivit lui Pandel, autocarele sale fac curse ocazionale in tara si in strainatate si nu curse regulate, asa cum fac transportatorii rutieri, si prin urmare nu are nevoie de licenta de traseu, care se obtine prin licitatie pentru o perioada de 5 ani.

Cursele cu autocarul prin Mementos Bus costa de la 1 euro/clatorie, iar preturile se modifica constant dupa modelul companiilor aeriene low-cost si sunt mai mici decat la transportatorii rutieri, ceea ce ar "fura painea de la gura" acestora, au spus organele de control, potrivit lui Pandel. Astfel, el sustine ca autocarele sale au fost vandalizate si sechestrate de organele de control, politisti si reprezentanti ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Control Rutier).

Un nou concept de business: curse cu autocarul pe model low-cost

Un nou concept de business: curse cu autocarul pe model low-cost

"Pe toate cursele pe care le desfasuram sunt politisti ce se poarta ca in Vestul Salbatic si care le spun soferilor daca mai comentezi, te las fara permis. Soferii sunt speriati. Ni s-a intamplat chiar sa ni se sechestreze o masina, s-au demontat numerele de inmatriculare si au plecat cu ele fara sa se lase vreun proces verbal. In fiecare seara, persoanele care vin din Tulcea spre Bucuresti sunt oprite de ISCTR, tinute cate o ora in trafic si intrebate de ce calatoresc", a declarat Marius Pandel, CEO Christian Tour.

Pandel spune ca organele de control ii opresc autocarele la cererea Asociatiei COTAR, formata din transportatori rutieri (maxi-taxi si autocare) suparati ca le sunt "furati" pasagerii pe aceleasi trasee, cu preturi mult mai mici.

Astfel, seful Christian Tour a explicat ca autocarele sale au curse ocazionale si nu curse regulate pentru ca nu au opriri pana la destinatie si ca organizeaza calatorii turistice cumparate online sau prin SMS si nu vinde bilete in autocar, chiar daca autocarele Memento Bus circula regulat.

Citeste si:

"Ei ameninta ca vor face singuri controale in trafic, ne ameninta soferii. Ei inteleg ca tara asta este a lor. Si asta este. Stiti de ce calatoresc atat de prost romanii in Romania? Pentru ca traseele care sunt atribuite de catre stat sunt atribuite pe o perioada de cinci ani, fara posibilitatea de a avea concurenta. Sunt singuri pe traseu", a mai spus Marius Pandel.

In acelasi timp, el acuza transportatorii rutieri ca nu platesc taxe, ca declara un profit foarte mic si ca reprezinta un sistem mafiot.

"Cum este posibil ca o firma de transport de persoane, care are in jur de 300 de angajati si aproape 150 de trasee si 300 de masini, sa inregistre pe an un profit pe care Christian Tour il inregistreaza intr-o saptamana? Declarata un profit cu sume derizorii, cu care nu ar putea nici macar sa schimbe anvelopele la fiecare masina. Vorbim de 0,5% sau 0,18% din cifra de afaceri. Daca intr-un an de zile o firma castiga undeva la 20.000-30.000 euro, pentru ce toata aceasta presiune? Nu se platesc taxe, este un sistem mafiot, iar noi vrem liberalizarea transportului", a precizat seful Christian Tour.

Totodata, Ilie Dumitru, avocatul Memento Bus si Christian Tour, a mentionat ca articolul 5 din Regulamentul 1073/2009 al Parlamentului European "spune clar ca serviciile ocazionale nu inceteaza a fi servicii ocazionale doar datorita faptului ca acestea sunt prestate la anumite intervale".

De asemenea, Marius Pandel a mai spus ca a depus plangeri "peste tot", la comandantul Politiei din Tulcea si la Corpul de control al prim-ministrului si ca urmeaza sa ajunga la Consiliul Concurentei.