Bugetul de venituri si cheltuieli prevedea, pentru prima jumatate a acestui an, o pierdere de 3,4 milioane lei.

Bugetul de venituri si cheltuieli al operatorului a inclus o pierdere de 3,4 milioane de lei pentru prima jumatate a anului, dar numai in primul trimestru compania a inregistrat un rezultat negativ de 49,9 milioane de lei, care a fost insa diminuat pe parcursul urmatoarelor trei luni, scrie News.ro.

Oficialii companiei subliniaza ca, in domeniul aviatic, primul trimestru al anului este cel mai slab si ca, in aceasta perioada, companiile aeriene inregistreaza cele mai reduse venituri.

Compania a consemnat pierderi neprevazute, generate in special de problemele tehnice care au condus la anularea sau intarzierea anumitor curse, determinand astfel plata unor penalitati neplanuite si reducerea veniturilor.

Tarom acuza totodata fosta conducere executiva din perioada ianuarie - martie 2016 de “performanta slaba”, care ar fi avut “un impact negativ asupra rezultatelor financiare”.

“De altfel, acesta a fost si unul din motivele pentru care, in martie, consiliul de administratie a decis sa faca schimbari in echipa de management”, precizeaza transportatorul aerian.

Citeste si:

In prezent, noua echipa de conducere a Tarom si consiliul de administratie au demarat procedurile necesare pentru modernizare flotei, eficientizarea operatiunilor, imbunatatirea serviciilor, deschiderea de noi rute si conturarea unei noi strategii de marketing care sa atraga mai multi pasageri, precizeaza reprezentantii Tarom.

“Este bine cunoscut faptul ca, in aviatie, a doua jumatate a anului este cea mai profitabila, acoperind sezonul de varf pe timpul verii si luna decembrie. Avand in vedere acest lucru si masurile de mai sus vizate de conducerea Tarom, suntem increzatori ca, la final de an 2016, nivelul pierderilor nu va depasi suma prevazuta in bugetul aprobat de Guvern, si anume 6,9 milioane lei”, precizeaza compania.

Compania Tarom are o flota de 23 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare. Gradul mediu de incarcare al aeronavelor Tarom a fost anul trecut de circa 68%.

Tarom a incheiat anul 2015 cu o pierdere neta de 27,4 milioane de lei (6,1 milioane euro), in scadere fata de pierderea raportata in 2014 de 25 de milioane de euro, arata datele raportate de companie la Ministerul Finantelor.

Tinta companiei era sa treaca pe profit inca de anul trecut. Planul de management, aprobat in 2013 sub comanda managerului privat Christian Heinzmann, arata ca Tarom urma sa inregistreze un profit de 92 milioane de lei.

Consiliul de Administratie al transportatorului national aerian Tarom a numit pe 4 august un nou director general al companiei, pe Dan Iulius Plaveti, fost presedinte al Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) in perioada 2010-2012. El va ocupa functia temporar pana la finalizarea procedurilor de selectie a directorului general.

Plaveti il inlocuieste in functie pe Gabriel Stoe, care fusese director interimar dupa demiterea lui Christian Heinzmann. De asemenea, Tarom a raportat pentru 2015 o cifra de afaceri de 1,136 miliarde lei (256 milioane euro), in usoara scadere fata de 2014, cand afacerile operatorului au fost de 1,138 miliarde lei (257,6 milioane euro).

Compania avea la sfarsitul anului trecut circa 1.900 angajati. Datoriile Tarom la sfarsitul lui 2015 au depasit 228,7 milioane lei (50 milioane euro), in scadere fata de cele din 2014 (cand se ridicau 250,7 milioane lei).

Sursa foto: StudioPortoSabbia / Shutterstock.com