La finalul unui sezon de vara agitat, concluzia principala este ca a fost un an de mari schimbari pentru industria de turism. Pe fondul atacurilor teroriste care au zguduit continentul, se observa o repozitionare atat la nivelul operatorilor, cat si al consumatorilor, constata Razvan Pascu, consultant marketing turistic.

Invitat la emisiunea WALL-STREET 360, in saptamana dedicata turismului, Razvan Pascu a vorbit despre schimbarile din acest domeniu, despre tendintele care se contureaza pentru anul viitor dar si despre lucrurile pe care autoritatile ar trebui sa le faca pentru a sustine turismul intern.

“Incep sa apara alte destinatii. Romanii, fiind foarte traditionalisti, mergeau in fiecare vara in aceleasi locuri. Dupa problemele din Turcia, au aparut in atentie destinatii precum Malta, Muntenegru sau Croatia. Aceasta repozitionare face foarte bine atat operatorilor, cat si clientilor. O alta destinatie interesanta este Cipru, unde merg din ce in ce mai multi turci, greci, dar si nemti sau britanici, acestia din urma fiind si cei care dau tonul pietei europene de turism”, a explicat Pascu.

O crestere semnificativa s-a remarcat si la turismul intern, in special la cel litoral, dar si la balneo sau circuitele in Maramures, Transilvania sau Bucovina.

“Ma bucur ca vin in turism investitori din alte domenii, cu o mentalitate diferita. Turismul local a fost promovat doar la nivel individual, cei care au pensiuni sau hoteluri se zbat sa se promoveze. Nu vorbim de un efort al autoritatilor, nu avem nici macar un buget de promovare. Este o industrie care creste fantastic de mult, in acest moment, in intreaga lume, 1 din 10 oameni lucreaza in turism sau intr-o industrie conexa. Incepe sa conteze tot mai mult in PIB-urile tarilor si cumva creste concurenta, trebuie sa facem promovare”, a mai spus Pascu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri