"In momentul in care nu exista interes si in momentul in care se aloca pentru promovarea Romaniei doar 2 milioane de euro nu putem vorbi despre nimic. Aceste 2 milioane de euro nu ajung nici macar pentru standurile Romaniei in strainatate, ca sa participi la targurile externe. Nu sunt mai mult de 30 de agentii care incearca sa aduca straini si 2.000 de agentii care cara romani in strainatate. E normal, din outgoing se castiga mai mult si mai repede. Sa mergi la agatat la targurile internationale doar-doar agati o agentie din strainatate care sa aduca turisti in Romania, o tara care nu are niciun fel de brand si niciun fel de imagine, este foarte greu", a declarat presedintele ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism) la emisiunea WALL-STREET 360.

Alin Burcea subliniaza ca nu exista niciun sprijin financiar pentru cele 30 de agentii care incearca sa aduca straini in Romania. Si, desi de sase ani ANAT propune Guvernului sa acorde reduceri pe impozitul pe profit pentru fiecare turist strain adus in Romania de agentiile de turism, "pana acum nu s-a concretizat nimic", sustine Alin Burcea.

"Romania incaseaza 2 miliarde de euro din turism (n.r.: practicat de straini si romani) si noi alocam 0,1% pentru promovarea Romaniei. In Bulgaria, la 8 milioane de locuitori vin 8 milioane de turisti, in Romania la 20 milioane de locuitori vin 2 milioane de turisti. Din cele 2 milioane de turisti, 1,3 milioane vin cu « treaba », cu business, nu sunt turisti. Deci turisti reali, care vin din intamplare sa isi petreaca vacanta in Romania, nu sunt mai multi de 700.000. Atunci eu zic sa ne vedem de treaba, sa nu declaram Romania in niciun caz o tara turistica. Nu dorim la nivel de Guvern, in niciun caz Guvernul Ciolos, sa promovam turismul si atunci sa ne declaram o tara... Romania, o tara a productiei de masini, suntem foarte buni la productia de Dacii, Romania – o tara a IT-ului, am dezvoltat foarte mult IT-ul, dar Romania... sa nu vorbim despre ea ca o tara turistica pentru ca nimeni nu este interesat sa o dezvolte", spune presedintele ANAT.

El mai spune agentiile de turism merg la targurile internationale sa atraga turisti straini pentru Transilvania, zona de munte si Delta Dunarii pentru ca este "destul de greu" sa vanda litoralul romanesc catre care nu exista niciun zbor charter din Europa, singurele zboruri charter fiind din Israel. Astfel, Alin Burcea subliniaza ca una dintre problemele catre trebuie neaparat rezolvata in viitorul program de guvernare sunt investitiile in turism pentru ca nu exista nicio facilitate pentru cei care investesc in turism.

Sursa foto: BelkaG/Shutterstock.com