Strategiile agresive de dezvoltare ale operatorilor aerieni low-cost sunt pe cale sa rastoarne ierarhia pietei europene, relateaza Bloomberg.

Ryanair Holdings, cel mai mare operator low-cost din Europa, si-a marit numarul de pasageri cu 15% in 2016, la 117 milioane, care ar putea fi cel mai mare in randul tuturor transportatorilor din regiune, depasind si Deutsche Lufthansa, care va raporta datele saptamana viitoare, conform News.ro.

Norwegian Air Shuttle a atras anul trecut 29,3 milioane de pasageri, cu 14% mai multi fata de 2015, fiind probabil sa depaseasca pentru prima oara Scandinavian Airlines, a companiei SAS, care va comunica la randul ei datele saptamana viitoare. Numarul de pasageri transportati de operatorul Wizz Air a urcat cu 19% anul trecut, la 23 de milioane, ca urmare a cresterii numarului de destinatii occidentale.

Operatorii cu discount atrag tot mai multi pasageri datorita preturilor mici practicate, chiar daca cererea este limitata de cresterea economica slaba si riscurile teroriste. Lufthansa, Air France-KLM si IAG, proprietarul British Airways, au raspuns prin infiintarea propriilor divizii low-cost, dar au avut in general probleme sa concureze cu Ryanair si EasyJet, din cauza opozitiei angajatilor fata de reducerea costurilor.

Lufthansa, care in 2015 a transportat 108 milioane de pasageri, cei mai multi din Europa, este supusa in special presiunilor pentru ca Ryanair si-a intensificat atentia asupra Germaniei. Grupul german, care include si Austrian Airlines si Swiss, a incheiat probabil anul 2016 cu circa 110 milioane de clienti, in baza datelor raportate pana in noiembrie si a estimarilor pentru decembrie, cu circa 7 milioane mai putini fata de Ryanair.

Air France-KLM, IAG si Lufthansa raman principalii trei operatori aerieni din Europa in functie de trafic, care masoara numarul de pasageri multiplicat cu distanta parcursa. In cazul operatorilor low-cost traficul este in general mult mai scazut, intrucat acestia sunt specializati in cursele pe distante scurte, cu exceptia Norwegian.

Actiunile operatorilor low-cost au inregistrat anul trecut performante mai bune decat cele ale companiilor traditionali. Astfel, actiunile Ryanair au coborat cu 3,4%, in timp ce titlurile Lufthansa au scazut cu 16%, ale SAS cu 43% si ale Norwegian cu 11%. Actiunile IAG au pierdut 28%, iar Air France-KLM aproximativ 26%.

Operatorul britanic cu discount EasyJet a inregistrat anul trecut cele mai slabe performante intre companiile low-cost, cu un declin al titlurilor de 42%, din cauza expunerii la incertitudinile economiei britanice si la deprecierea lirei sterline, dupa referendumul pro-Brexit din iunie. Compania va raporta datele privind numarul pasagerilor vineri.

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri