Pasagerii curselor aeriene care au intarzieri sau cei care sunt refuzati la imbarcare pot depune reclamatii la telerde al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), 0800 80 999, potrivit unui comunicat remis agentiei NewsIn de ANPC.
Potrivit comunicatului, ANPC a informat Comisia Europeana asupra desemnarii sale ca organism responsabil, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului avand obligatia de a sprijini si asista in exercitarea atributiilor ce ii revin institutiei amintite.

Pasagerii care cred ca au fost prejudiciati vor putea depune reclamatii la ANPC si prin intermediul telverde, 08000 80 999, apel gratuit. Numarul de telefon va fi afisat in incinta fiecarui aeroport.

Incepand cu 1 ianaurie 2007, cei care calatoresc pe rute in tarile din Uniunea Europeana sau cu transportatori aerieni comunitari beneficiaza de asistenta gratuita si de compensatii banesti in cazul refuzului nejustificat la imbarcare, al anularii sau intarzierii de lunga durata a unui zbor. Astfel, in cazul intarzierilor mai mari de doua ore pentru cursele de pana la 1.500 km, a celor mai mari de trei ore pentru cursele avand lungimea intre 1.500 si 3.500 km, precum si a celor mai mari de patru ore pentru cursele mai lungi de 3.500 km, pasagerii vor primi asistenta gratuita din partea transportatorilor constand, dupa caz, in oferirea de mancare, in asigurarea cazarii la hotel si a transportului intre aeroport si hotel. De asemenea, companiile vor fi obligate sa asigure posibilitatea de comunicare prin telefon, fax, telex sau e-mail.

Pasagerii ale caror curse au intarzieri de cel putin cinci ore vor putea cere rambursarea costului biletului in termen de o saptamana, rerutare pana la destinatia finala, cu prima ocazie sau la o data convenabila pasagerului sau un bilet de intoarcere, cu prima ocazie, la punctul intial de plecare. Transportatorii aerieni vor fi insa scutiti de la plata compensatiilor in cazul zborurilor anulate daca demonstreaza ca anularea s-a produs datorita unor circumstante extraordinare care nu au putut fi evitate chiar daca au fost luate toate masurile rezonabile. Companiile aeriene vor fi obligate sa informeze pasagerii, la cerere, in scris, prin angajatii de la ghiseele de check-in de pe aeroporturi, cu privire la drepturile pe care le au in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a unui zbor. In plus, pasagerii vor fi informati si cu privire la datele de contact ale autoritatii nationale de supraveghere a respectarii acestor norme.

Hotararea are la baza Directiva Parlamentului European si a Consiliului European din 2004 care stabileste reguli comune privind compensarea pasagerilor in cazul refuzului la imbarcare si al anularii si intarzierii zborurilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri