Potrivit oficialului OMT, turismul este foarte important in tarile cu economie emergenta, deoarece turismul influenteaza intreaga economie prin reducerea datoriei externe, a deficitului comercial si prin crearea de locuri de munca.

"Pe langa dimensiunea sa economica esentiala, turismul este foarte important din punct de vedere social si cultural, favorizand comunicarea intre culturi diferite, el putand avea o influenta asupra mentalitatilor si a evolutiilor geopolitice pe plan mondial", a mai spus Ghaffar, citat de NewsIn.

"Romania are un mare potential turistic, in mare parte neexploatat, iar Master Planul pe care-l realizam in colaborare cu autoritatile romane are ca scop tocmai realizarea unei strategii coerente de dezvoltare turistica a Romaniei, care sa fie in mod necesar corelata cu planul national de dezvoltare si cu planurile de dezvoltare pe regiune ale Romaniei.", a adaugat reperezentantul OMT.

Potrivit datelor OMT, in 2006, pe plan mondial au fost inregistrati un numar de 842 milioane turisti, iar sectorul a generat venituri de circa 700 miliarde dolari, fata de 680 miliarde dolari in 2005.

Citeste si:

"In urmatorii 20 de ani preconizam ca se poate ajunge la un numar de 8 miliarde de turisti anual, din care sa rezulte venituri de 7.000 de miliarde dolari". in ultimii 30 de ani, afacerile din turism au inregistrat pe plan mondial cresteri anuale constante de cel putin 7%, iar in 2006, turismul a reprezentat 7% din exporturile globale si o treime din volumul total al serviciilor. A crescut totodata varietatea produselor si destinatiilor turistice, iar an de an apar destinatii noi pe harta turistica a lumii.

Master Planul pentru dezvoltarea turismului romanesc in urmatorii 20 de ani va fi realizat de o echipa de experti a Organizatiei Mondiale a Turimului, cu care Autoritatea Nationala pentru Turism a incheiat un parteneriat. Proiectul va analiza situatia curenta privind furnizarea serviciilor si a produselor turistice si va indica masurile de imbunatatire necesare pentru progresul turismului in Romania. Planul va defini si strategia de marketing necesara pentru a dezvolta o imagine favorabila a Romaniei ca destinatie turistica pe piata internationala de profil.

Potrivit autoritatilor, planul va fi finalizat pana la inceputul lui iulie 2007 si va cuprinde o schema de implementare detaliata.