Firma Search Corporation a prezentat la finalul saptamanii trecute la Iasi doua variante pentru modernizarea Aeroportului International, varianta agreata de autoritatile locale fiind constructia unui nou aeroport in apropierea celui actual, pe o suprafata de peste 160 hectare.

Costurile pentru aceasta investitie se cifreaza la 112 milioane euro, fonduri pe care autoritatile spera sa le obtina de la Guvern si Uniunea Europeana. A doua varianta prevede o investitie de 162 milioane euro, in cazul in care s-ar moderniza actualul aeroport. Diferenta dintre cele doua sume este data de realizarea parcarii, care in a doua varianta ar costa peste 40 milioane euro.

“Cea mai buna varianta ar fi cea care prevede construirea unor noi cladiri si anexe cat si a unei noi piste, astfel incat actualul aeroport sa ramana functional pe perioada celor doi-trei ani de lucrari”, a declarat pentru NewsIn, Lucian Profir, vicepresedintele Consiliului Judetean Iasi, ordonatorul de credite. Varianta propusa de firma care a intocmit studiul de fezabilitate, Search Corporation, prevede realizarea unei piste de 3.000 m lungime/60 m latime pentru care vor fi folosite 250.000 tone de asfalt.

Pentru anii 2007 si 2008 autoritatile si-au propus sa execute pista, caile de rulare si terminalul pasageri urmand ca in 2009 sa fie realizate hangarul, terminalul cargo si depozitul de carburanti plus alte constructii anexe.“Iasiul este singurul oras de interes regional caruia UE i-a acceptat sa depuna actele pentru realizarea aeroportului, insa noi speram, in special, si pe sprijin guvernamental. In toamna speram sa avem asigurata o prima finantare de 56 milioane euro pentru a realiza pista”, a mai spus vicepresedintele CJ Iasi.

Guvernul va aloca, in 2007, aproape 10 milioane euro pentru realizarea soselei de centura a Iasiului, din Fondul pentru Dezvoltare rezultat din privatizari, a declarat ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian. Acesta a adaugat ca ministerul va incerca sa identifice solutii si pentru finantarea lucrarilor la noua pista a Aeroportului International Iasi, suma necesara fiind de 56 milioane euro, conform studiului de fezabilitate.

Citeste si:

"Saptamana viitoare, Ministerul Transporturilor va stabili traseul sosele de centura a Iasiului. Apoi, vom face un proiect de hotarare prin care vom aloca o suma de pana-n 10 milioane euro pentru demararea lucrarilor. Pentru aeroport nu este inca asigurata nicio finantare, deoarece s-a intarziat cu redactarea studiului de fezabilitate, care trebuia finalizat anul trecut. Vom incerca sa gasim solutii, acum cand acesta exista", a declarat, in conferinta de presa, ministrul Varujan Vosganian.

Ministrul a precizat ca bugetul de stat ar putea sustine investitia de 56 de milioane euro in pista, urmand ca parcarea, cladirile si constructiile anexe sa fie realizate prin investitii private, intrucat pot fi desfasurate activitati generatoare de profit.

Potrivit estimarilor Search Corportion, fluxul de pasageri va ajunge, peste 20 ani, la doua milioane de persoane/an in conditiile in care acum este de 71.000/an iar in anul 2001 acesta era de 5.000/an. Initial, studiul de prefezabilitate, redactat de aceeasi firma, prevedea o investitie minima de 200 milioane euro pentru modernizarea Aeroportului International.

Sefii CJ au precizat ca proiectul tehnic va fi finalizat cel tarziu in luna august, iar in toamna va fi organizata licitatia pentru desemnarea constructorului pistei.Pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic Guvernul a alocat 10 milioane lei, premierul Calin Popescu Tariceanu promitand, in ultima sa vizita la Iasi, ca Executivul va aloca inca 20 milioane lei pentru demararea proiectului.