Da, inca exista. Agentii voiajori sunt acele persoane care, la mijlocul anilor 1990 se ocupau cu rezervarea a 75 % din biletele de avion. Odata cu dezvoltarea site-urilor specializate, agentiile de voiaj au avut de infruntat o descrestere continua a popularitatii si a numarului de comenzi. Insa in ultimul an, situatia a luat o intorsatura neasteptata: tot mai multi clienti aleg serviciile clasice ale agentiilor de turism, in defavoarea site-urilor ca Orbitz, Travelocity, Expedia si Priceline.com.

Analistii sustin ca motivul principal care sustine tendinta este ca majoritatea calatorilor nu mai are timp si energie sa navigheze pe Internet si sa analizeze diferite oferte. Prefera sa lase grijile cautarii si selectarii in seama unor specialisti.

De asemenea, in cazul unor evenimente neasteptate, agentii voiajori sunt responsabili de rezolvarea incidentelor, in modalitatea cea mai potrivita pentru clientii lor. Daca a intervenit ceva si nu mai poti face calatoria pentru care ai rezervat biletele de avion, agentul le va anula si va rezerva bilete pentru o alta data.

Clientii apreciaza si faptul ca primesc un feedback de la agentia de voiaj. Exista cineva la celalalt capat al firului sau de cealalta parte a biroului, de care esti convins ca a inregistrat comanda, o va indeplini si va raspunde de ea.

Citeste si:

Purtatorul de cuvant al grupului american Travel Industry Association, Allen Kay, sustine ca agentiile de turism trec printr-un proces de repozitionare si consolidare, pentru a putea face fata asaltului din partea site-urilor specializate. "Agentiile de turism s-au intors spre radacini si s-au focusat pe expertiza", a declarat Kay, pentru The New York Times.

Asta nu inseamna ca rezervarile online se afla in declin. Dimpotriva. Analistul pe turism al companiei Forrester Research, Henry H. Harteveldt, spune ca aproape 77 de milioane din cei 141 de milioane de americani adulti, care utilizeaza Internetul si fac cel putin o calatorie pe an, isi vor rezerva biletele de avion online. Un numar mare, comparativ cu cele 62,4 milioane din 2005. Harteveldt estimeaza ca aproximativ 64 de milioane de clienti isi vor cumpara biletele de calatorie din offline.

De exemplu, compania americana Atlas Travel International, care se ocupa cu vacante si calatorii de business, a inregistrat o crestere in vanzari de 60% in anul 2006, fata de 2005, potrivit directorului firmei. Compania Travel Store a inregistrat o crestere de 50% a cifrei de afaceri, de-a lungul ultimului an.

Mutli clienti vechi ai companiilor de turism se intorc la serviciile acestora, dupa ce au fost dezamagiti de rezervarile online. Hotelurile nu se ridica adesea la prezentarile de pe site-uri, iar biletele de avion s-ar putea sa nu iti fie schimbate daca nu reusesti sa iti prinzi cursa. Agentiile de turism sunt responsabile cu solutionarea problemelor de orice fel, de la cele din aeroport pana la cele din camera de hotel.