"In cursul saptamanii viitoare va fi publicat anuntul privind licitatia publica de selectie a firmei care ne va furniza softul pentru modelarea hartii de zgomot. Lucrarile in sine vor dura foarte putin deoarece noi am colectat deja datele legate de zboruri si avem nevoie numai de soft pentru a introduce datele", a explicat reprezentantul Aeroportului International Henri Conada Bucuresti- Otopeni.

Acesta a explicat ca este foarte important ca firma care va furniza softul sa aiba experienta, estimandu-se ca pana la 30 noiembrie harta de zgomot a aeroportului Otopeni va fi finalizata. Reprezentantii aeroportului Otopeni au declarat la inceputul lunii mai ca investitia pentru achizitia softului pentru modelarea hartii de zgomot se va ridica la 60.000 euro.

Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti a inregistrat in 2006 un trafic 55.430 de miscari incadrandu-se in limitele stabilite prin Hotararea de Guvern 321/2005 privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental. Potrivit actului normativ, unitatile aflate sub autoritatea sau in subordinea Ministerului Transporturilor, care au in administrare infrastructuri rutiere, feroviare sau aeroportuare, au obligatia sa elaboreze hartile de zgomot.

Citeste si:

Astfel, trebuie elaborate hartile de zgomot pentru soselele al caror trafic inregistreaza mai mult de sase milioane de masini anual, pentru caile ferate cu peste 60.000 de treceri pe an si pentru aeroporturile unde se desfasoara mai mult de 50.000 de miscari anual.

De asemenea, actul normativ stabileste ca alte patru aeroporturi care nu s-au incadrat in limita miscarilor anuale, dar care se afla in interiorul aglomerarilor urbane, au obligatia de a pune la dispozitia autoritatilor administratiei publice locale informatiile legate de zboruri, pozitiei aeroportului si a rutelor, tipurile de aeronave care aterizeaza si decoleaza. In aceasta categorie se incadreaza Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu, Aeroportul International Cluj-Napoca, Aeroportul Iasi si Aeroportul Craiova.