“Cand predai biletul din hartie la aeroport, acesta urmeaza sa fie procesat de un sistem foarte complex. In 2004, atunci cand am auzit pentru prima data de ideea unor tichete electronice, am fost foarte sceptic in privinta proiectului si mi-am zis ca niciodata n-o sa se implementeze”, a declarat purtatorul de cuvant al Asociatiei Internationale a Transporturilor Aeriene, Anthony Concil.
Insa, cu timpul, proiectul a inceput sa fie agreat de tot mai multe companii aeriene. Initial, numai 16% dintre acestea foloseau un astfel de sistem electronic, in conditiile in care acum numarul lor a crescut pana la 84%. Schimbarea are o amploare mai mare in Statele Unite ale Americii, unde 96,86% dintre biletele de avion emise sunt in format electronic.
Biletele electronice de avion vor impiedica furturile, fraudele si falsificarile, pe langa faptul ca eliminarea celor din hartie va insemna si o contributie la protejarea mediului inconjurator. Proiectul a intampinat dificultati pe teritoriu rusesc, unde o lege care prevedea ca biletele de avion trebuie sa fie din hartie a fost cu greu revizuita.
Eliminarea biletelor de avion din hartie nu va fi un proces atat de simplu de realizat. De exemplu, aeroportul din insula Lamu, Kenia, nu este conectat la electricitate si, deci, nu opereaza cu computere. Astfel, compania nationala de transporturi aeriene trebuie sa printeze biletele de avion si sa le trimita, cu vaporul, pana pe insula.
SUA, desi printre primele care au introdus tichetele electronice de avion, vor fi totodata si ultimele care vor emite bilete din hartie, din cauza numarului mare de aeroporturi de pe teritoriul american si a procedurilor complicate de implementare a noii tehnologii.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: