"Pentru gararea aeronavelor vom putea face fata la numarul dat de capacitatea actuala al aeroportului" ,a declarat, Stefan Mladin, directorul aeroportului Baneasa referindu-se la hotararea de guvern care spune ca acest aeroport va fi utilizat exclusiv in folosul summit-ului NATO.

Mladin a mai spus ca s-a solicitat Institutului de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene ca pentru perioada summit-ului sa fie facut un proiect pentru platforma Baneasa, pentru ca spatiul sa fie impartit cat mai judicios si sa poata fi primite cat mai multe aeronave pentru parcare.

"Ca o masura in plus, am cerut o reconfigurare a platformei care sa fie adaptata cerintelor summit-ului", a subliniat directorul Aeroportului Baneasa. Mladin a mai declarat ca "este foarte bine ca s-a luat o decizie clara in sensul ca Baneasa va fi utilizat exclusiv in folosul summit-ului NATO".

Citeste si:

In sedinta de saptamana trecuta a Guvernului, printr-o hotarare privind unele masuri referitoare la desfasurarea activitatilor de zbor in spatiul aerian al Romaniei pe durata summitului NATO, se arata ca Aeroportul International Bucuresti-Baneasa „Aurel Vlaicu" va fi utilizat exclusiv in folosul summit-ului, iar Aeroportul International "Henri Coanda" Otopeni va opera toate cursele civile in perioada reuniunii".

Potrivit hotararii de Guvern, aeronavele care executa misiuni in sprijinul summit-ului au prioritate fata de aeronavele civile, cu exceptia cazului in care aeronavele civile sunt intr-o situatie de urgenta.

Acelasi act normativ interzice aeronavelor de stat care transporta trupe, armament, munitii, explozivi sau materiale radioactive sa survoleze teritoriul Romaniei in acest interval, indiferent daca aeronavele sunt inmatriculate in Romania sau in alta tara. Masurile prevazute in actul normativ se aplica intre 2 - 4 aprilie, incepand cu ora intrarii primei delegatii sau a primului invitat oficial in spatiul aerian al Romaniei si pana la ora parasirii spatiului aerian de catre ultima delegatie, sau de catre ultimul invitat oficial.